menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies stenen bij border

liesbeths

Liesbeths

Hallo,

Onze hovenier heeft op ons verzoek een klein terrasje gemaakt. Oorspronkelijk was dit een brede border, die afgeschermd werd met dikke stenen. die stenen zijn helaas afgevoerd. Heeft iemand ideeën hoe we dit netjes en met niet al te hoge kosten zouden kunnen afwerken?
Het muurtje heeft de hovenier gemaakt, maar lijkt ons niet al te stevig (stenen liggen ook los op elkaar).

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 24 september 2023 - 14:43
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Hovenier denkt: "Die overgebleven stenen wil ik niet meenemen, heb thuis al zoveel liggen".

Hovenier denkt na en na enige tijd schiet hem de Lego bouwstenen uit zijn jonge jaren te binnen. En zo ontstond een 'muurtje' ....


Als zo'n terrasje niet al te intensief gebruikt wordt zou ik het zo laten. Anders moet je aan de gang met opsluitbandjes of zware klinkers. Wat soms ook wel wordt gedaan is werken met hardhouten planken die op de kant strak tegen de bestrating worden ingegraven en worden vastgezet met ijzeren pinnen (bijv. van betonijzer).

Gegroet, de tuinprins
maandag 25 september 2023 - 08:10
Carib

Carib

Ik zou sowieso even afwachten wat er volgend voorjaar gebeurt met die boom. Zo te zien is het terrasje bovenop zijn wortels aangelegd en heeft hij daarbij flink wat wortels verloren, gelet op alle zichtbare wortelrestanten. Dat gaat nogal eens ten koste van de vitaliteit van de boom.
maandag 25 september 2023 - 19:05
liesbeths

Liesbeths

Bedankt voor de reacties! Denk je dat de boom het niet overleeft? De hovenier gaf aan dat hij dit wel kon hebben.
dinsdag 26 september 2023 - 18:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).