menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vervanging van woekerendebamboe

Ga naar meest recente reactie

Stevens

Stevens

Langsheen de vijver en voor een 8m hoge muur volledig op het noorden staat een bamboe die heel het jaar door fijne blaadjes verliest in de vijver. De pomp gaat daardoor kapot! En mijn man is het beu na 40j! We zoeken een groenblijvende struik(of leiboom?) die geen bloemen of bladeren verliest. Graag enkele suggesties.
Met dank Marleen Stevens

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 6 september 2024 - 18:36
LT

LT

Al eens een kunstboom geprobeerd?
vrijdag 6 september 2024 - 19:31
Peterplant

Peterplant

Alle groenblijvende planten laten op enig moment hun oudste bladeren vallen. Geen enkel blad of naald heeft het eeuwige leven.
Je zou kunnen denken aan een wat compacter groeiende laurierkers, die heeft grote, stugge bladeren die makkelijk uit de vijver te vissen zijn als ze eenmaal gevallen zijn.
vrijdag 6 september 2024 - 20:03
Alyssum

Alyssum

Viburnum tinus, Photinia red robin, beiden wintergoen
vrijdag 6 september 2024 - 22:08
leerling

Leerling

Eens met LT en Peterplant: je bent op zoek naar een eenhoorn.

Hoe groot is die vijver? Kan je daar een net over spannen? Dan zouden planten met wat grotere bladeren misschien wel kunnen.

Wat voor grond heb je daar? Hoeveel zonlicht vangt die muur? (De planten die Alyssum voorstelt hebben toch wel wat zon nodig.)

Begrijp ik het goed dat die bamboe die muur moet verbergen? Hoe ziet die muur eruit? Kan/mag je die kaleien of creatief beschilderen?
vrijdag 6 september 2024 - 23:27
Stevens

Stevens

Allen bedankt voor uw suggesties. Ik denk dat het heel zure grond is, er komt nooit zon op die bakstenen muur, De strook tussen de muur en de vijver is slechts een meter diep.
zaterdag 7 september 2024 - 09:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).