menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemenweide swinters afdekken

Hendrikh

Hendrikh

Hallo iedereen,

Gedeelten van mijn tuin beheer ik als eenjarige en meerjarige bloemenweide. Bij de eenjarige weide ligt de onkruiddruk zeer hoog en in het tweede jaar is het een grasveld. Heeft iemand ervaring met het swinters afdekken van een bloemenweide met bijvoorbeeld landbouwfolie? Op deze manier gaan de grassen en onkruiden dood en wordt de zode minder dicht begroeid. Maar overleven de zaden van de eenjarige bloemen dit wel? Als dit werkt scheelt het mij jaarlijks intensief onderspitten en opnieuw inzaaien. Ook wou ik proberen de meerjarige bloemenweide bij te zaaien en af te dekken om in het voorjaar de folie te verwijderen zodat de bijgezaaide bloemen meer kiemkans hebben. Maar de grote vraag is blijven de zaden kiemkrachtig onder een hele winter lang afgedekte bodem of verotten ze dan? Als iemand ervaring of tips heeft laat het weten.
donderdag 19 september 2024 - 17:36
Tuinprins

Tuinprins

Meerjarige bloemenweide afdekken met landbouwplastic: de meeste planten gaan dood.

Eenjarige bloemenweide afdekken met landbouwplastic: de zaden van de meeste eenjarige planten overleven dat. Zaden van veel eenjarige planten kunnen jaren in de grond overleven zonder hun kiemkracht te verliezen.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 19 september 2024 - 20:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).