menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg terras

Ga naar meest recente reactie

Kristof S.

Kristof S.

Wij hebben in 2018 onze tuin met terras aangelegd via een architect en aannemer..
Met het aanleggen van ons terras is onze tegel tegen de muur van onze buur aangelegd (deze is een uitsteek van hun aanbouw en dus eigendom van hun en staat op de grens)
Zowel de chap als de tegel is zonder geluids isolatie geplaatst tegen deze muur.

Ondertussen (6 jaar later) hebben we een dagvaarding gekregen omdat ze beweren dat er geluids trillingen door heel hun huis hoorbaar zou zijn, van zodra er met onze stoel op terras geschoven word.

Kan iemand mij zeggen of dit effectief wettelijk verplicht is dat hier een geluidsisolatie moest tussen zitten, want ik vind hier nergens iets over terug?

Mvg Kristof
woensdag 16 oktober 2024 - 19:24
Patrikc

Patrikc

Het maakt niet uit of dat wettelijk verplicht is of niet. De vrederechter zal wellicht ter plaatse komen vaststellen of er overlast is of niet. En als die er effectief is zal hij/zij oordelen dat jij die moet oplossen.
Jouw vrijheid eindigt waar het overlast wordt voor iemand anders.

Je aannemer en architect moeten ook niet fier zijn, want een uitzettingsvoeg door middel van randisolatie, wat toch goede praktijk zou zijn, is ineens ook geluidsisolatie. Getuigt niet echt van vakmanschap als ze dat niet voorzien hebben.
woensdag 16 oktober 2024 - 22:27
Jeanine S

Jeanine S

Misschien toch meegeven Patrickc dat de buren 6 jaar gewacht hebben om een dagvaardiging te sturen !
De vrederechter zal opperen dat er geen geluidsoverlast is als ze nu pas beginnen te klagen !
Dat is zo typisch eerst gedogen en dan plots dagvaarden.
De buren hadden van in begin moeten melden dat er geluidsoverlast was.
maandag 21 oktober 2024 - 14:20
Zeus

Zeus

Je begint niet met een dagvaarding, er wordt niet gepraat of dit t eerste is wat hij ervan hoort
maandag 21 oktober 2024 - 19:16
Patrikc

Patrikc

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, ik hoop dat je ons op de hoogte houdt.
dinsdag 22 oktober 2024 - 10:44
Jeanine S

Jeanine S

Er zijn nog buren die dat doen hoor.
Om mijn berk die te veel schaduw gaf, kreeg ik ook meteen dagvaardiging
woensdag 23 oktober 2024 - 09:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).