menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help luizen

Ga naar meest recente reactie

koeen

Tekst aangepast

Koeen

Hallo,

Daarnet ontdekte ik dat er beestjes mijn palmzaailingen aan het in nemen waren..

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Weet er iemand wat dit is, hoe ik dit weg krijg, wat dit doet, hoe ik dit kan voorkomen bij mijn andere zaailingen, ...

Wanneer er slechts 1 of 2 exemplaren op een zaailing zitten, kan ik deze dan verwijderen zonder dat ik hoef te sproeien?

Met wat product kan ik deze beestjes verdelgen..

Dank,
maandag 27 augustus 2007 - 13:09
yvesvdn

Yvesvdn

Hallo,
Ik heb soortgelijke op mijn bananenplant zitten,
Bij mij is het spint, heb al enkele keren gespoten met een speciaal product tegen spint van Bayer.
Helpt wel, maar moet herhaald worden, ik heb hem nu 3 of 4 keer gedaan, en hier en daar zie ik soms nog eentje kruipen..
En als ge er niets aan doet kweken ze maar verder en zit gans uw plant binnen de kortste keren bomvol..

Groeten
maandag 27 augustus 2007 - 15:15
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Hallo,
dit zijn schildluizen. Manueel verwijderen is het beste, maar ook het lastigste: moet vaak herhaald worden; anders een aangepast produkt gebruiken.
Paul
maandag 27 augustus 2007 - 15:42
Fons

Fons

De beestjes op uw plantjes zijn schildluizen,niet te verwijderen met een gewoon insecticide maar wel een systemis insecticide oa.confidor.
Als de plaag niet te groot is verwijderen met een wattestokje gedrenkt in brandalcool.
maandag 27 augustus 2007 - 21:48
koeen

Koeen

Merci allemaal, ik heb ze nu eerst manueel verwijderd. Wanneer ze terug komen kan ik eventueel nog confidor gebruiken.

Groeten,
dinsdag 28 augustus 2007 - 11:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).