menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Solandra

koenh

Koenh

beste,
ik heb vorig jaar een stek gekregen van een Solandra, en die is razendsnel gegroeid. Het probleem is dat hij gewoon rechtdoor groeide en geen zijscheuten kreeg. Toen hij ongeveer 2.5 meter hoog was, heb ik hem toch maar afgesneden op ongeveer 30 cm hoogte. Hij is nu weer uitgelopen, maar opnieuw vormt hij slechts een tak, zodat ik weer geen mooie struikvorm krijg. Heeft er iemand een idee of en hoe ik die in een mooie vorm kan krijgen? Ook tips voor het in bloei krijgen zijn welkom. Heb ook nog een drietal gewortelde stekken staan, als er iemand een wil hebben, mag die er om komen (deinze).
groeten,
koen
maandag 14 april 2008 - 10:56
schuurmans

Schuurmans

Koen,
Al vele jaren heb ik div. Solandra maxima planten in mijn bezit. Het zijn niet echt schoonheden wat plant betreft. Je moet blijven snoeien om het een beetje in het gareel te houden. Dan nog het bloeien, mijn Salandra's bloeien altijd binnen, temp. ±15ºC, tussen kerst en nieuwjaar. Dit jaar heb ik een exemplaar op een koude plaats laten overwinteren, alle blad is er af en nu maar afwachten of er deze zomer in de tuin een bloem aan komt. Nieuwe stekken kun je zoveel maken als je wilt, elk stuk wat je er af snoeit komt aan de wortel, of het nu in water of in potaarde is.

grt.
henk
dinsdag 15 april 2008 - 18:23
Fransh

Fransh

het zijn zeer sterke groeiers en men moet veel toppen om vertakkingen te verkrijgen ,wanneer een blad verwijderd word onstaat ook dikwijls een nieuwe tak .dit jaar heb ik vele bloemen gehad en op het moment staan er weer enkele knoppen in .hierbij een foto van de eerste geopende bloem van dit jaar.
[afbeelding verwijderd niet-https]
gr Frans
dinsdag 15 april 2008 - 21:33
koenh

Koenh

OK, ik heb er de snoeischaar ingezet, en hopelijk krijg ik hem nu een beetje in model. Bedankt voor het advies!
Koen
maandag 21 april 2008 - 09:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).