Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
beste,
ik heb vorig jaar een stek gekregen van een Solandra, en die is razendsnel gegroeid. Het probleem is dat hij gewoon rechtdoor groeide en geen zijscheuten kreeg. Toen hij ongeveer 2.5 meter hoog was, heb ik hem toch maar afgesneden op ongeveer 30 cm hoogte. Hij is nu weer uitgelopen, maar opnieuw vormt hij slechts een tak, zodat ik weer geen mooie struikvorm krijg. Heeft er iemand een idee of en hoe ik die in een mooie vorm kan krijgen? Ook tips voor het in bloei krijgen zijn welkom. Heb ook nog een drietal gewortelde stekken staan, als er iemand een wil hebben, mag die er om komen (deinze).
groeten,
koen
Koen,
Al vele jaren heb ik div. Solandra maxima planten in mijn bezit. Het zijn niet echt schoonheden wat plant betreft. Je moet blijven snoeien om het een beetje in het gareel te houden. Dan nog het bloeien, mijn Salandra's bloeien altijd binnen, temp. ±15ºC, tussen kerst en nieuwjaar. Dit jaar heb ik een exemplaar op een koude plaats laten overwinteren, alle blad is er af en nu maar afwachten of er deze zomer in de tuin een bloem aan komt. Nieuwe stekken kun je zoveel maken als je wilt, elk stuk wat je er af snoeit komt aan de wortel, of het nu in water of in potaarde is.
het zijn zeer sterke groeiers en men moet veel toppen om vertakkingen te verkrijgen ,wanneer een blad verwijderd word onstaat ook dikwijls een nieuwe tak .dit jaar heb ik vele bloemen gehad en op het moment staan er weer enkele knoppen in .hierbij een foto van de eerste geopende bloem van dit jaar. [afbeelding verwijderd niet-https]
gr Frans