Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Losobos, ongeveer 14 dagen geleden heb ik ca 10 afleggertjes gemaakt in bloempotjes
ik ben even in een potje gaan kijken maar er is nog niets te zien van worteltjes
mocht ik het vergeten mail mij dan nog eens over een maand
ik heb er zeker over als ze wortelen
groetjes
Mat
Heb nog stekjes staan, maar jij woont nu ook weer niet in de buurt hè.
Spinty afleggers duurt ongeveer drie à vier maanden eer ze degelijk beworteld zijn, dus nog wat geduld en zeker niet te vaak gaan kijken.
Of ze zaad vormen ,daar heb ik mijn twijfels over, heb er nog nooit iets aangezien en heb ze toch al zo'n 15 jaar in de tuin.
Heb nog stekjes staan, maar jij woont nu ook weer niet in de buurt hè.
Spinty afleggers duurt ongeveer drie à vier maanden eer ze degelijk beworteld zijn, dus nog wat geduld en zeker niet te vaak gaan kijken.
Of ze zaad vormen ,daar heb ik mijn twijfels over, heb er nog nooit iets aangezien en heb ze toch al zo'n 15 jaar in de tuin.
groetjes danny
Danny, hoe heb je ze dan gestekt. Afleggers, dwz dat je ze dus vast aan de moederplant laat zitten of niet? Of snij je echt takjes los en stop je ze dan in de grond. Ik wil ze eerdaags ook nog gaan stekken. Ik heb twee soorten. Een hele witte en een wat geligere. De witte ruikt wel veel sterker!
Hallo,
Ik stek deze al vroeg in het voorjaar, jonge stekjes eer de bloemen verschijnen, zowat begin april.
Je kan nu ook half verhoute stek nemen ,maar dit duurt wel langer eer ze beworteld zijn.
Groetjes danny
En wat zag ik tot mijn verwondering vandaag. Mijn toscaansje jasmijn zit vol met zaaddozen!!!! Ik heb er nog geen open durven maken om te kijken wat er in zit want wil zeker weten dat ze helemaal rijp zijn en ze eraf kunnen. Dan ga ik ze zeker proberen te zaaien.