Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
kan er me iemand helpen voor het zaaien van passiflora
de ene zegt zaden weken in melk of appelsiensap de andere zegt lauw water
wat doe ik het best en in welke grond ?
Ik heb dat 2 jaar geleden gezaaid.
Gewoon de zaden in de potgrond gestopt op een halve cm. diepte en de potjes dan in mijn verwarmde zaaibak gezet en de thermostaat op 25°C ingesteld.
Daarmee had ik een hele goede kieming!
Ik heb die voor de winter in volle grond geplant en ze zijn de winter goed doorgekomen.
ik heb vorig jaar in augustus een stuk of 10 zaadjes geplant die vers uit een een vrucht kwamen.
Ik heb lang een stuk of 8 kleine plantjes gehad (ik vermoed slechte datum om te planten) nu ongeveer 9 maanden later heb ik 2 grotere plantjes (ong 20 cm) en nog 1 plantje van ongeveer 12 cm.
Nu zijn de plantjes wel aan een inhaalbeweging bezig, dus ondertussen verplant naar grotere pot en ze doen het aardig.
Wel laat ik ze in de winter in de keuken staan (veel licht) en altijd op de verwarming.
Veel succes
ps: ik post asap een paar foto's maar ik vind mijn oplader niet van mijn digitale camera