Beste vrienden!!!
bijzonder bedankt voor de reacties!!
De opmerking betreffende het verschil tussen buiten en binnen op gebied van magerheid is terecht, de plant die nu buiten staat het nieuwe blad is er maar aangekomen nadat ik ze buiten gezet had, daarom had ik al besloten ze beiden buiten te zetten, een andere strelitza (ong. 3 jaar oud)heb ik een 6-tal jaren geleden al eens geprobeerd in volle grond te zetten maar die is gewoon kapot gegaan, daarom heb ik schrik om de huidige planten in volle grond te panten. (dus ik ben er al 10 a 12 jaar mee bezig en heb nog nooit een bloem kunnen kweken) daarom ben ik bang om deze nu ook te verliezen.
Zoals jullie beschreven hebben zal ik ze nu buiten zetten en er wat minder zorgen om maken, eens laten schrikken zoals gezegd, de vorige planten waren allemaal binnen in huis gekweekt, ik heb er al verschillende gehad, de hedendaagse zijn al het hoogste van allemaal geworden daarom al mijn vragen, het laatst gekochte plantje (bij Bakker, de andere kwamen allen van Tenerife, elk jaar bracht ik er mee) zal ik toch binnen houden voor alle zekerheid!!!!
Nog een vraagje: de plant die al buiten stond heb ik deze week eens in volle zon gezet (zie opmerking) na 1 uur was het mooie blad al aan het omkrullen, natuurlijk direkt terug naar de schaduw gebracht en er is toch niets gebeurd alles is terug goedgekomen, was dit het begin van bladverbranding
of is er een andere verklaring?????
bedankt voor jullie reacties, en alle tips zijn welkom!!!
groetjes
Kamiel