Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb sinds een maand een Albizia Julibrissin Rosea in de tuin staan.
Deze begint nu gele bladeren te krijgen, kan iemand mij vertellen hoe dat zou kunnen komen?
Hij staat op een zonnige plaats ( heeft de hele dag zon ).
Staat ook vrij beschut.
kan iemand mij helpen?
Arnoud, vooreerst welkom op het forum en hopelijk geniet je nog veel. Pas als je er een aantal echt leert kennen weet je wat je er aan hebt.
Helpen kan ik niet, staat ook niet bij of ie nog in pot staat of in volle grond is geplant. Weet ook niet welke grond enz...
Indien in volle grond kan het zijn dat de kluit te droog is, door ons droge voorjaar wortelen de planten niet zo makkelijk in en geef je best wekelijks water. Is dit niet de reden kan het zijn dat je te koud water geeft of te kalkrijk. Deze plant heeft ook jaren in pot gestaan om op te kweken en heb je misschien vergeten de wortels wat uit mekaar te halen alvorens te planten, dan kan het wel lang duren eer de plant ingeworteld raakt.
Ook de grond waarin je hebt geplant....goed losgemaakt, voldoende ruim plantgat en er wat turfrijke potgrond aan toegevoegd, niet teveel meststoffen gegeven.
Kan dus moeilijk iets helpen, maar hopelijk heb je hier wat aan , en vermoedelijk komt je boom wel in orde.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, in april gepland in de volle grond op een bergje.
Na een maand vergelen en verdrogen van de boom. Het bovenste stuk is nu volledig dood maar onderaan schiet hij terug uit. Ik geef hem reeds sinds een maand bij zon s'avonds regenwater.
Ik had inderdaad misschien de wortels beter los gemaakt en het plantgat nog iets groter met meer potgrond verrijkt.
Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties Peter en Danny,
ik heb de plant in mei gekocht en in de volle grond gepoot, ik heb de kluit inderdaad niet los gemaakt ook heb heb ik er geen potgrond bij gedaan.
De grond in de tuin is aarde en zand. (ik woon in Breda )
In de tuin heb ik ook gras gezaaid en heb in de drogere periode dagelijks water gegeven.
Misschien heeft de plant teveel water gekregen.
ook heb ik na een paar weken mestkorrels erbij gegooid.
Dit ziijn universele mestkorrels met een hoog kaligehalte voor een gezonde groei. ( zo staat op de verpakking )
Ik heb nog verse potgrond staan met, hierin zit kalk, turf en meststof, zou dit er nog omheen kunnen strooien en in de grond harken zodat het zich vemengd met de grond om de plant?