menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Philiodendron

Ga naar meest recente reactie

ereints

Ereints

ik heb een philodendron die prachtige grote gave bladeren gaf. enige tijd geleden, als er een blad uit moest komen,bleven de rollen aan elkaar vastplakken, en als ze uitkwamen, waren ze mismaakt, t.w. te klein, gerimpeld en 'ingescheurd'.
nooit eerder problemen gehad. is van bijna niets opgegroeid tot een levensgrote plant.
wat kan de reden zijn?
dinsdag 7 juli 2009 - 19:55
Pieter

Pieter

Heb je die plant ooit al bijgemest? Waarmee? Lijkt me op een calciumgebrek, dat kan veroorzaakt worden door een effectief gebrek, of door andere factoren zoals een teveel aan bv stikstof.
woensdag 8 juli 2009 - 17:07
ereints

Ereints

klopt, nooit bijgemest. staat in een hele grote, wel af en toe verse aarde erbij. hij/zij
gaf geen problemen tot enige tijd geleden.
wat is het advies? hij heeft hele lange, kromgegroeide stammen. ca 2 a 3 cm dik en wel 20 a 30 cm lang.
ik weet niet goed wat ik er mee moet beginnen. is het nog te herstellen?
woensdag 8 juli 2009 - 18:34
ereints

Ereints


waar zit calcium in. 'gebrek aan calcium'??

stikstof???
vrijdag 10 juli 2009 - 12:37
ereints

Ereints

de antwoorden worden aangekondigd maar ik ontvang niets.
vrijdag 10 juli 2009 - 12:59
Fons

Fons

Philodendron wekelijks vloeibare plantenvoeding geven,hiervoor zal de plant u dankbaar zijn, indien een paar jaar geleden de plant niet verpot is dan zal het wonderen aan de plant doen om de potgrond eens geheel te verversen.
zaterdag 11 juli 2009 - 21:58
ereints

Ereints

dank voor het antwoord en het advies. ik zal het zeker opvolgen.
elizabeth
zondag 12 juli 2009 - 12:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).