Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
sinds ik 1 orchidee had gekregen, is het er niet minder op geworden, afgelopen week heb ik mijn 7e orchidee binnengehaald.
het is een Jewel orchid, Ludisia Red Velvet (dat staat op het kaartje), maar ik wil graag weten of er ook een latijnse naam van is... dus zoals phalaenopsis, dendrobium, miltonia e.d.
alvast bedankt
binnenkort krijg ik nog een orchidee van mijn oma, die kan ze niet in bloei krijgen, dus ik heb weer een uitdaging, al moet dat denk ik geen probleem zijn want ik heb het vermoeden dt het om een phalaenopsis gaat.
ik heb helaas nog geen foto's van mijn nieuwe orchidee.
De latijnse naam is 'Ludisia' of 'Haemeria' een heel mooi dingetje!!
Even googlen, dan vind je vele foto's en alle inlichtingen, o.a. dit:
- "Or also called Haemeria discolor. A small ground-orchid from Asia. This little plant grows very well in places with shadow and it easy to propagate. The Ludisia is available from September to March with dark red velvet like leaves. Each plant will produce one bud in the centre, which will be fully grown in around 6 weeks, after which small buds open into little white flowers. The flowers will last for about 10 weeks after which the bud has to be cut out for it to flower again next year.. " -
bedankt voor het antwoord, ik kwam hem een tijdje geleden tegen in een bloemenwinkel en afgelopen week kon ik het niet langer weerstaan om hem mee te nemen. ik moet nu binnenkort schotels gaan halen want ik heb nu allerlei creatieve dingen die ik als schotel gebruik.