menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lidcactus

Ga naar meest recente reactie

215266

215266

hallo,

vanochtend zat ik heel toevallig een snaar mijn lidcactus te kijken en toen zag ik al een redelijk aantal beginnende knopjes ontstaan, toch al 2-3mm groot. ik dacht dat lidcactussen pas rond de kerst zouden bloeien. ik ga ze nu geleidelijk aan iets meer water geven. want hij heeft de afgelopen weken een rustperiode gehad.

maar mijn vraag is eigenlijk of mijn plantje vroeg is of dat dat normaal is dat ze nu al knoppen gaan krijgen. en heb ik nu ook kans dat ze langer door zal bloeien?
zaterdag 3 oktober 2009 - 09:52
215266

215266

foutje in begin vorige bericht: een snaar = eens naar
zaterdag 3 oktober 2009 - 09:53
depauws

Depauws

Hello 215266
Je kunt Uw eigen berichten wijzigen.
Zoek naar "Wijzig" bovenaan het artikel.
groeten
Silvain
zaterdag 3 oktober 2009 - 10:14
215266

215266

oja, ik kom er ook net achter dat ik dit beter bij de cactussen kan vragen :P
zaterdag 3 oktober 2009 - 20:41
Fons

Fons

De meeste soorten lidcactus (schlumbergia) beginnen vanaf begin oktober te bloeien.
Fons
zaterdag 3 oktober 2009 - 21:14
Tine

Tine

ik heb ze in verschillende kleuren en ze gaan nu al voor de tweede keer dit jaar bloeien

Tine
zondag 4 oktober 2009 - 00:38
Maris

Maris

ik heb ze ook pas maar staan ook al aardig in bloei
zondag 25 oktober 2009 - 12:25
Vindura

Vindura

Ik koop jaar in jaar uit nieuwe lidcactussen, omdat ik ze nooit meer in de bloei krijg. Deze zomer heb ik mijn cactus in een kasje in de tuin gezet, waar hij af en toe een plens water kreeg. Twee weken geleden heb ik hem naar binnen gehaald en nu staat hij vol in de bloei!! Is dit toeval, of is dit de manier om ze te behandelen?

http://www.vindura.nl/
maandag 2 november 2009 - 13:12
ereints

Ereints

ik heb drie lid cacteeen, waarvan 2 behoorlijk groot en die hebben zojuist uitbundig gebloeid. de hele zomer hebben ze buiten gestaan en bij het naderen van de bloei naar binnen gehaald.
de derde heeft een donkerrode kleur en die bloeit (inderdaad) rond kerstmis.

ik heb ze niet gekocht, maar ze zaten in een 'stukje' met andere plantjes. die zijn allemaal vergaan, maar het cactusje heb ik in een grotere pot en nieuwe aarde gezet.
het resultaat is geweldig.

elizabeth
donderdag 5 november 2009 - 13:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).