Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De planten staan in een veranda waar het inderdaad wel vochtig is. Ik zal morgen nog eens opendeurdag houden...
De misvormingen zijn hard en lijken en deel van de plant. Groen en inwendig vochtig.
Nadien verkleurt het bruin. Het lijkt een beetje op boomkanker, is dit mogelijk?
Hallo Peter
Het zou interdaad boomkanker kunnen zijn,even google,op internet is veel informatie te vinden.En bij deze dagtemperturen voldoende luchten.
Ik denk eerder een virus, aangezien U vertelt dat er necrose is. . . en aan de foto's te zien.
Indien het dat is kan dit niet verholpen worden en moet U de aangetaste delen verwijderen om te voorkomen dat het zich verderzet.
Misschien nog iemand met suggesties wat het zou kunnen zijn?
Ik wou even meedelen dat deze plant de winter goed overleefd heeft
Ik heb in het voorjaar de kop eruit geknipt tot onder het aangetaste gedeelte. Hij was wel laat met uitlopen maar begint nu terug frisse gezonde takjes aan te maken.