Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
zoals de titel al vraagt . Om de hoeveel tijd geven jullie je citrussen nu ongeveer water? Ik heb hier wel een vochtigheidsmeter liggen maar heb niet echt het idee dat ik daarop kan vertrouwen.
eu...ikke niet hoor
heb zo geen metertje,ik doe het gewoon op het gevoel:maar citrussen kun je best eerst wat droog laten komen en dan es flink gieten,niet constan water geven dus.
De plant verwittigt ook wel zelf bij droogte. De bladeren gaan slapper hangen. Dan is het de hoogste tijd.
Ik heb een mandarijnboompje van anderhalve meter hoogte vanaf de pot en die staat nu al twee weken buiten en krijgt drie maal in de week meer dan een halve emmer water. De nieuwe scheuten en de eerste bloei komt er al aan. Op passen natuurlijk dat het water weg kan. Geen ompotten dus maar schaaltjes onder de pot.
In de winter is er minder verdamping en mogen ze wat droger gehouden worden maar nooit helemaal laten uitdrogen. De vruchten vallen dan af of drogen ook uit.
'Ompotten' is inderdaad ook het werkwoord 'verpotten'. Ik bedoelde eigenlijk de sierbloempotten waarin de kunsstoffen pot of pot in gebakken klei vaak wordt geplaatst. Die hebben meestal geen drainagegat. Het water blijft er in staan zonder dat het op valt en de wortels van de planten sterven af.
[url=http://img88.imageshack.us/i/lente2010027.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]
Hierbij een foto van het mandarijnboompje. De vruchten zijn nog niet helemaal oranje gekleurd maar toch al lekker van smaak.