menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pawpaw

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

En kent iemand van jullie de Asimina triloba- pawpaw.Die zou bij ons ook winterhard zijn.Weten jullie waar men deze kan kopen .Zijn vruchten zijn ook eetbaar,en in de herfst zou deze een mooie kleur krijgen.
maandag 27 november 2006 - 01:18
cetinel

Cetinel

ik heb ze gezaaid,maar er is maar 1 opgekomen
ik heb er ook 1 besteld bij het arboretum waasland(nieuwkerken waas)
maandag 27 november 2006 - 08:51
Victor44

Victor44

Loucka,als je wat meer naar beneden gaat in dit topic zal je zien dat er al heel wat geschreven staat over de Paw-Paw.Ik heb er 3 uit zaad gewonnen,het zijn nog kleine plantjes,mijn foto staat er ook bij.
Ik moet ze alleen nog groot krijgen,en dan laten bloeien en vruchten dragen,maar dit wordt iets van jaren heb ik al vernomen
Groetjes
Victor
maandag 27 november 2006 - 15:47
loucka

Loucka

Ze hebben mij gezegt dat je er twee moet zetten voor de bestuiving.Is dat waar???
dinsdag 28 november 2006 - 00:59
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

best is er drie te zetten ivm de bestuiving.
dinsdag 28 november 2006 - 12:06
Rudi

Rudi

heb reeds een jaar of zeven de paw paw.
heeft dit jaar voor het eerst vrucht gegegen. Het was een geënt exemplaar gekocht bij hedwig Scheer te Bever

mvg

Rudi
maandag 4 december 2006 - 18:47
cetinel

Cetinel

en??? waren ze lekker??
maandag 4 december 2006 - 19:50
Rudi

Rudi

heerlijk, het vruchtvlees is bijna zoals de mango, en smaakt naar banaan en mango

Rudi
maandag 4 december 2006 - 20:10
loslobos

Loslobos

ze zijn winterhard tot min twintig
de smaak trekt op cherimoya maar met meer vanilletoets
ze blijven naar het schijnt jaren traag groeien tot ze op
vijf a zes jaar plotseling opschieten
maar wanneer bloemen ze
dinsdag 27 februari 2007 - 16:07
Rudi

Rudi

Een zaailing zal pas bloeien na 7 of 8 jaar.
Bij een geënt exemplaar kan dit al na 2 jaar


Rudi
woensdag 28 februari 2007 - 08:00
loucka

Loucka

Ik weet niet of die van mij zaailingen of een geént exemplaar zal zijn.Dat zal ik moeten afwachten.Voorlopig heeft de winkelier ze nog niet binnen.Maar van zodra deze binnen zijn laat ik beslist jullie iets weten wat deze planten zijn
Tot dan
Groetjes
woensdag 28 februari 2007 - 15:35
ballou

Ballou

En kent iemand van jullie de Asimina triloba- pawpaw.Die zou bij ons ook winterhard zijn.Weten jullie waar men deze kan kopen .Zijn vruchten zijn ook eetbaar,en in de herfst zou deze een mooie kleur krijgen.


Ik heb 2 paw-paw's nu 2 jaar in mijn tuin staan. Ze zijn nog steeds maar +- 80cm hoog.
Bij de oudere soorten moet je er inderdaad 2 hebben die dan nog vrij dicht tegen elkaar staan voor de bestuiving .
Maar er zijn er nu ook al zelfbestuivende ! ( heb ik trouwens ook 1 van )
Als jullie eens naar een ruilbeurs komen van de exotenclub dan zal je daar vast wel een exemplaar vinden. Bij houtmeyers in Laakdal kan je ze ook kopen !
Maar ze zijn geweldig lekker !
Groeten Maria
woensdag 28 februari 2007 - 21:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon