Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo aan iedereen die het wil lezen : ik ben det, een nieuw lid op dit forum en heb het volgende probleem : mijn witte camelia staat momenteel in een kuip in mijn veranda sedert één jaar, nadat ik hem vorig jaar in de herfst uit de tuin had uitgegraven omdat die daar héél triest bij stond, en steeds verkleurde bladeren kreeg (gele vlekken in het blad). Dit voorjaar kreeg hij veel bloemknoppen, maar slechts één bloem opende, en alle andere zijn afgevallen vóór ze opengingen. Ik had nochtans speciale meststof voor camelia's gekocht, maar zonder resultaat. Heeft iemand hiervoor een uitleg of advies ? Alvast bedankt voor de hulp !
Hallo Tine, sorry voor de onduidelijkheid !... het gaat wel degelijk om een camelia, ik heb ondertussen het woord ook in mijn mailtje veranderd ! Bedankt voor de opmerking ! Groetjes
hallo det,welkom op het forum
het volgende kan er zijn det,door de plotseling hoge temperatuur en lage luchtvochtigheid vallen de knoppen van de camelia spontaan af,zij houden van een gelijkmatige opbouw van temperatuur
grtjeslisa
Det,de camelia moet altijd met dezelfde kant naar het licht staan,indien ge de plant meermaals verplaatst en niet telkens met dezelfde kant naar het licht zet gaan die bloemknoppen zich naar het licht richten en aangezien de steeltjes zo kort zijn zullen ze zichzelf losdraaien en afvallen, steek in uw pot eens een label zo kunt ge de pot na verplaatsen steeds in dezelfde richting terugzetten.
IK denk dat je de veranda regelmatig opkuist en dan de planten verzet.
Wel calelia kan er niet zo goed tegen om telkens verplaatst te worden
Hij wil zijn bloemen of bloemknoppen naar de zon richten en door het verplaatsten wrik hij de knoppen los van de plant.
De paascactus is daar ook een mooi voorbeeld van.
Esem,