Hey hey -
Net 3 sarraenia gekocht in het tuincentrum gisteren en heb een paar beginnersvraagjes...
Ik neusde al eens op het forum hier en las al het een en ander - bedankt daarvoor
Toch nog paar vraagjes:
- ze zitten in een relatief klein potje, verplant ik ze best meteen, of hebben sarracenia het graag een beetje krap in de pot?
- ik las al dat regenwater het beste is, geen probleem, maar wat ik me afvraag is of ze ook bestoven moeten worden, of enkel met de voeten nat moeten staan...
- als er water in de kelken terecht komt, en het blijft er dan instaan, kan dat kwaad?
- ik las dat turf en grind enz. het beste bodemmateriaal zijn... is orchideegrond ook goed? da's zo'n beetje schors/turf geloof ik...
- ze staan nu binnen, omdat ik wil dat ze fruitvliegjes eten - moet ik iets doen om dat te bevorderen? moet ik de planten voederen als er vb. geen vliegjes of muggen in de buurt zijn?
- hoe vangt een sarracenia trouwens zijn prooi? met een lokgeurstof of zoiets? want dat bovenste afgerond blad klapt toch niet dicht als een val hé? of wel? ik dacht dat sarracenia eerder hun prooi gewoon in de kelk lokken, maar hoe blijft hij dan in de kelk?
bedankt vooraf ! ik ben er zeker van dat ik binnenkort nog vragen zal hebben