Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn Dieffenbachia krijgt nieuwe bladeren, maar ze gaan niet open...ze verdrogen en sterven af. De bestaande bladeren hebben bruine randen. Ik geef de plant één keer per week water. Is dit te weinig?
Bedankt!
Ik ben geen dieffenbachia kenner , maar mij lijkt dat die te weinig krijgt?
Staat die halfschaduw ? ik dacht dat dat het beste was
Kijk anders eens in de potkluit of er geen beestjes ofzo in zitten .
En in wat voor pot staat die ? héél belangrijk dat het overtollige water weg kan , als dit niet kan blijft het allemaal staan , noemen we natte voeten , en deze hebben dat n iet zo graag
Het is onmogelijk te zeggen of één keer per week bewateren te veel of te weinig is. Veel hangt af van de temperatuur en de standplaats van de plant.
Persoonlijk zou ik de plant af en toe eens in een emmertje water onderdompelen tot alle luchtbelletjes uit de grond zijn en vervolgens goed laten uitlekken alvorens hem terug te zetten.
Je geeft dan pas de volgende keer water als de grond al een beetje uitgedroogd is.
Overigens lijkt de pot mij eerder aan de kleine kant voor zo'n grote plant.
Krijgt hij trouwens wel licht genoeg? Zulke planten verdragen geen direct zonlicht, maar hebben toch wel graag een lichte standplaats.
Tocht kan ook zeer slecht zijn voor zo'n plant dus zet hem niet naast een buitendeur of -raam dat regelmatig opengaat bij koude temperaturen.
Hopelijk ben je hier wat mee. Meer tips zullen vast nog wel volgen.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden
De plant krijgt wel genoeg licht, hij staat niet in de volle zon. De living staat wel zuidgericht, dus wel heel de dag zon. De temperatuur is in de winter altijd 20° overdag en nu met het warme weer 22-23° 's nacht koelt het ongeveer 3 graden af, het voordeel van een appartement
Het water kan weg langs de gaatjes onder in de pot, maar het is nog wel altijd dezelfde pot van toen ik die kreeg en dat is anderhalf jaar geleden.
Kan ik de plant nu al in een grotere pot zetten? Of moet ik nog wachten tot in het najaar?
x Kimberley
Zo, ik heb de plant in een grotere pot gezet en hij staan nu nog even op mijn warm balkonnetje ...Ik heb gezien dat er nieuwe bladeren en nieuwe scheuten aankomen, moet ik hem dan nog inkorten? of Gewoon wachten tot die uitgegroeid zijn en dan zien?
x Kimberley