menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat doe ik fout met mijn Dieffenbachia

Ga naar meest recente reactie

Kimberley

Kimberley

Mijn Dieffenbachia krijgt nieuwe bladeren, maar ze gaan niet open...ze verdrogen en sterven af. De bestaande bladeren hebben bruine randen. Ik geef de plant één keer per week water. Is dit te weinig?
Bedankt!

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 21 april 2011 - 10:33
porphyrion711

Porphyrion711

Ik ben geen dieffenbachia kenner , maar mij lijkt dat die te weinig krijgt?

Staat die halfschaduw ? ik dacht dat dat het beste was

Kijk anders eens in de potkluit of er geen beestjes ofzo in zitten .

En in wat voor pot staat die ? héél belangrijk dat het overtollige water weg kan , als dit niet kan blijft het allemaal staan , noemen we natte voeten , en deze hebben dat n iet zo graag

Groet

Jens
donderdag 21 april 2011 - 10:43
Polplastron

Polplastron

Het is onmogelijk te zeggen of één keer per week bewateren te veel of te weinig is. Veel hangt af van de temperatuur en de standplaats van de plant.

Persoonlijk zou ik de plant af en toe eens in een emmertje water onderdompelen tot alle luchtbelletjes uit de grond zijn en vervolgens goed laten uitlekken alvorens hem terug te zetten.

Je geeft dan pas de volgende keer water als de grond al een beetje uitgedroogd is.

Overigens lijkt de pot mij eerder aan de kleine kant voor zo'n grote plant.

Krijgt hij trouwens wel licht genoeg? Zulke planten verdragen geen direct zonlicht, maar hebben toch wel graag een lichte standplaats.

Tocht kan ook zeer slecht zijn voor zo'n plant dus zet hem niet naast een buitendeur of -raam dat regelmatig opengaat bij koude temperaturen.

Hopelijk ben je hier wat mee. Meer tips zullen vast nog wel volgen.

Groeten,

Pol
donderdag 21 april 2011 - 10:44
Kimberley

Kimberley

Bedankt voor jullie snelle antwoorden
De plant krijgt wel genoeg licht, hij staat niet in de volle zon. De living staat wel zuidgericht, dus wel heel de dag zon. De temperatuur is in de winter altijd 20° overdag en nu met het warme weer 22-23° 's nacht koelt het ongeveer 3 graden af, het voordeel van een appartement
Het water kan weg langs de gaatjes onder in de pot, maar het is nog wel altijd dezelfde pot van toen ik die kreeg en dat is anderhalf jaar geleden.
Kan ik de plant nu al in een grotere pot zetten? Of moet ik nog wachten tot in het najaar?
x Kimberley
donderdag 21 april 2011 - 11:07
Polplastron

Polplastron

Kamerplanten kan je eigenlijk het hele jaar door verplanten; ze zijn niet seizoensgevoelig (uitzondering zijn de bloeiende planten en vetplanten).

Groeten,

Pol
donderdag 21 april 2011 - 11:28
Kimberley

Kimberley

Oei zijn dat bloemknoppen? Dan heeft de plant er op dit moment 5 (ik heb een foto toegevoegd van de andere 3 knoppen) Hoe moet ik de plant snoeien?

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 21 april 2011 - 19:36
Kimberley

Kimberley

Zo, ik heb de plant in een grotere pot gezet en hij staan nu nog even op mijn warm balkonnetje ...Ik heb gezien dat er nieuwe bladeren en nieuwe scheuten aankomen, moet ik hem dan nog inkorten? of Gewoon wachten tot die uitgegroeid zijn en dan zien?
x Kimberley
zondag 24 april 2011 - 13:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).