Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn yucca staat nu reeds een paar weken buiten, en onlangs heb ik hem ook overgeplaatst in een grote pot.
Nu merk ik op dat hij bruine vlekken begint te vertonen.
Die vlekken zijn niet droog, eerder vochtig.
Ik let er ook op dat hij niet teveel water krijgt, al blijft zijn grond de laatste tijd steeds nat (dus blijf ik er ook vanaf).
hoi, heb ook ooit een yucca gehad. Ben wel geen expert, maar indertijd merkte ik dat hij steeds de onderste bladeren afstootte. Ik liet ze eraan tot ze echt verdord waren en trok ze er dan af.
Op den duur was mijn yucca 2 m hoog en had zo'n typische stam ! Heel mooi, maar veel te groot, kon hem niet meer binnen en buiten zetten en heb hem toen maar buiten laten staan (maar hij kon niet te vrieskou )
ziet eruit als een verbranding door de zon of een shock. Als je een plant van binnen, buiten zet kan dit voorkomen, hij laat dit blad dan vallen en moet wennen aan het nieuwe veel fellere licht.