Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
zo te zien hangt er een keiki in
dat is een jong orchideetje
zoek maar eens met google op keiki
komt niet veel voor maar soms gebeurt het
als de luchtwortles langer dan 5 cm zijn kan je de keiki eraf snijden en oppotten in orchideeengrond
een orchidéé heeft altijd LUCHTwortels,de ene meer dan de andere, wanneer die verdrogen kan je ze afknippen , ze moeten, dik en vol zijn , gezonde orchidéé zou ik zeggen , zal als ge ze goed verzorgd lang leven en mooie dikke bloemen voortbrengen , ik zou allicht zeker niet klagen, er zijn orchidééen met zeer dunne lucht stengels , die zijn moeilijker om in bloei terug te krijgen, voor mij is dit zeker geen probleemm ze gewoon koesteren als een schat
@daggie01: ik heb het opgezocht en nu weet ik weeral iets bij bedankt!
@Nikie: ik dacht dat er iets mis was met de orchidee ofzo dat ie daarom overal wortelingen kreeg maar tis blijkbaar niks en daar ben ik blij om bedankt voor je antwoord
@summerspookje: ik wist niet dat alle orchideën dat hadden we hebben namelijk veel orchideën en ik had het nog nooit bij een orchidee gezien dus ik dacht echt wel dat er iets mis mee was deze orchidee bloeit dan ook het hele jaar door, kwist niet dat dat met die luchtwortels te maken had bedankt voor je antwoord!
gelezen op het forum van http://www.orchidgeeks.com/ : [afbeelding verwijderd niet-https]
dit kan alleen uit de pen komen van iemand met een hart voor de natuur. Het is bijna poëzie, balsem voor de ziel. Ook de gedachtengang van Summerspookje. Dat verdient een bloemetje!!
Misschien wel aardig om te beseffen dat veel orchideeen nou eenmaal epifyten zijn. Ze groeien in bomen en hun wortels ademen dus en hebben frisse lucht nodig. Als de wortels verstikt raken, doordat je potgrond "dichtslaat" verzinnen ze deze oplossing. Luchtwortels!
Je plant ze ook het best in stukjes schors of brokjes turf met veel luchtruimte er tussen. Sommigen mengen zelfs brokjes piepschuim in het grondmengsel. Het is dan wel zaak om het geheel vochtig te houden (niet nat! dan stikken de wortels ook!)
Het is ook wel aardig dat je aan de wortels ook wel kunt zien of de lucht om ze heen vochtig genoeg is. Hoe langer de groene, levende punt hoe vochtiger de lucht en hoe beter je plant het zal doen.
Qua bemesting ook voorzichtig zijn, gewone kamerplantenmest geef je 5-10 meer verdund dan bij normale kamerplanten.