Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik vroeg me af of het mogelijk is deze plant te stekken.
Graag had ik ook geweten wat het juist is
Het is een mooie nogal grote plant vooral in de breedte dan.
Onderaan de stengels zie je soms uitsteeksels , lijkt op een wortel die grond zoekt misschien ?
De uitsteekslels zijn een dikke to 2cm in lengte
Dit is een gatenplant of Monstera deliciosa. Die uitsteeksels zijn luchtwortels, die moet je zoveel mogelijk laten zitten. De plant is te stekken door tussenstek of kopstek te nemen. Eventuele luchtwortels kunnen als grondwortel gebruikt worden.
Daar komt het in grote lijnen op neer. Je kunt die stengel in meerdere stukken verdelen, zolang je een volledig blad met een stuk stengel gebruikt. De nieuwe plant komt dan uit het bladoksel.
Bedenk dat dit een slingerplant is, en dus de hoogte in gaat, en niet de breedte.
bedankt voor uw reaktie.
Ik ben nu op werk en zie dat er ook een klein bladje aan de basis aan het groeien was
Ik heb dit met een mesje afgesneden en in een potje gezet.
Ik heb enkele cms wit gedeelte van onder de grond (weet niet of dit al echt een wortel was)
zou dit ook kunnen lukken denk je ( de lente hangt in de lucht en alles begint te groeien dus ik dacht ip probeer dat eerst)