menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welke plant is dit?

Ga naar meest recente reactie

Smurffie

Smurffie

Weet iemand welke plant dit is? De stelen worden veel te lang...
En kan ik de stelen afknippen of gaat de plant dan kapot?

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 31 juli 2016 - 14:53
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

De naam weet ik niet.
Veel te hoog laten worden, afknippen op gewenste hoogte, het wordt dan een vollere plant omdat hij gaat vertakken.
De toppen opnieuw oppotten.
zondag 31 juli 2016 - 15:48
Smurffie

Smurffie

Oke, bedankt!
zondag 31 juli 2016 - 16:04
charlotje

Tekst aangepast

Charlotje

Smurffie,

Het zou best een vetplant kunnen zijn, maar ik kan dat niet goed zien op de foto.

Je bent er misschien tè goed voor geweest!...probeer -door minder water te geven- de groei wat af te remmen en knip van een paar stengeltjes wat van die slome hoge toppen af, om te zien of 'ie uit wilt gaan lopen aan de zijkant.

Suk-6 !!
zondag 31 juli 2016 - 16:38
deHaan

DeHaan

cm of 10 boven de pot afknippen.
Veel lichter zetten.
Pot met gaten in de bodem.
Het afgeknipte materiaal kan je in heel veel stukken knippen voor stekmateriaal.
zondag 31 juli 2016 - 18:25
Smurffie

Smurffie

Bedankt mensen, ik ga ermee aan de slag
zondag 31 juli 2016 - 19:08
zuurtje

Zuurtje

Het is een Senecio soort, even nagevraagd op een ander forum. Welke precies is zo niet te zien.
zondag 31 juli 2016 - 21:17
Smurffie

Smurffie

Bedankt voor de tips! Als je goed kijkt zie je dat ze weer gaan uitlopen

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 29 augustus 2016 - 18:55
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Wat dacht u van Kalanchoë bryophillum delagoense (?) .....of Senecio haworthii... Als.....ze ooit bloeit zul je het zeker weten .....De bloemen zijn heel typisch en geven dikwijls uitsluitsel/zekerheid.....

Doei

De P.
maandag 29 augustus 2016 - 20:53
alloo

Alloo

Ik denk Senecio Himalaya

groetjes Fons
vrijdag 16 september 2016 - 20:03
Wouter2

Wouter2

Bladeren afgeplat en hoger dan dat ze breed zijn met een blauwe waslaag, Senecio ficoides. Senecio haworthii heeft een rond blad met wit wollige beharing.
vrijdag 16 september 2016 - 21:25
Smurffie

Tekst aangepast

Smurffie

Het blijkt uiteindelijk de Curio Ficoides te zijn.... 'Mount nogiets' (laatste deel van de sticker was onleesbaar geworden Everest misschien?) Maar na het knippen is hij weer mooi uitgelopen, had ik niet verwacht

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 18 september 2016 - 13:09
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Ziet er gezond uit!
Google maar eens op afbeeldingen van Curio Ficoides Mount Everest

Ineke
zondag 18 september 2016 - 15:17
Smurffie

Smurffie

Nou Zuurtje dat heb ik gedaan Toen ik de plant kocht zag hij er niet zo uit als op de foto's op google maar behalve de onderkant begint het er wel steeds meer op te lijken, whoohooo Erg blij mee !
zondag 18 september 2016 - 15:27
kylianschiks

Kylianschiks

Ik heb 2 jaar geleden in een overdekte vlindertuin een vrucht mee genomen. De zaden van deze oranje vrucht heb ik gezaaid. Enkele zaden zijn ontkiemd. velen zijn gesneuveld door meeldauw.
Één heeft het echter overleefd.

Na toch wel extreem veel geGoogle
vraag ik me na 2 jaar nogsteeds af over welke plant ik spreek?
Naar eigen onderzoek ben ik tot de ontdekking gekomen dat de plant onder bedektzadigen valt, ook heb ik geconcludeerd dat de plant alleen een stamper in de bloemen heeft en dus tot de tweehuizigen behoort. Helaas kunnen de bloemen hierdoor niet bevrucht worden.

Hiernaast beleeft de plant momenteel haar 2e winter en verliest ze ook voor de 2e keer haar blad, terwijl ik haar continu binnen in huis en zomers in een kas heb staan. Hieruit maak ik op dat de plant heel gevoelig is voor te veel of te weinig zon licht.

Overigens is de plant ook zeer gevoelig voor magnesium tekort, bladeren worden absurd snel geel!

Wie kan mij helpen de juiste naam te vinden?

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 28 december 2016 - 22:47
zuurtje

Zuurtje

Terug naar die overdekte vlindertuin voor informatie?

Ineke
woensdag 28 december 2016 - 23:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon