Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vraagje. Mijn olifantsoor (denk dat dat het is) hangt. Het is elke keer het oudste blad wat gaat hangen. Nu zit er al een knik in dus denk niet dat ik deze nog kan redden maar kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen? Is de plant te nat/droog of is er iets anders aan de hand?
Ik zou zeker geen plastiek pot nemen maar een teracotta pot.
Is beter voor het waterhuishouden, hier kan je beter zien wanneer de plant water nodig heeft.
Als het zand terracotta pot nat is zie je dat ook aan de pot deze is donkerder gekleurd als deze nog voldoende water bevat .als het zand te droog is zal je merken dat de terracotta veel lichter van kleur is geworden.
En idd, hier kan het water niet weg en de plant is gedoemd om te gaan rotten;
Hopelijk heb je hier wat aan.
Ps natuurlijk ook een pot met drainage gaten in gebruiken hoor.
Terracotta buiten drogen ,in de wind, veel te snel. En als ze omvallen heb je de poppen aan het dansen. En als je ze er uit moet hebben , moet je de mooie pot stukslaan.
Zelf heb ik overigens overal schotels onderstaan en daar geef ik meestal water in. Nou ja, schotels, meest plastiek dienbladen, opgescharreld bij de kringloop.
En als het warm is giet ik ook in de pot. Wanneer er de volgende dag dan nog water in de schotel staat hoeft die geen water.
ps. Die mooie pot die Tessa gebruikt, daar past volgens mij geen terracotta pot
in en die pot is in de kamer wel erg mooi. Wanneer je nu ook nog een paar smalle latjes onderin legt kan een eventueel te veel aan water toch weg lopen.