menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bananenplant ziet er opeens niet meer goed uit

Ga naar meest recente reactie

SylvieM

Tekst aangepast

SylvieM

Hallo

Dit is mijn eerste bananenplant (gegroeid uit een stekje) en het ging een hele tijd goed, maar nu hangen de bladeren slap en worden ze geel. De bananenplant heeft wel scheutjes. Wat is er aan de hand? Te weinig of te veel licht, te weinig water, te kleine pot? Iemand een idee?
Normaal gezien heb ik er een bol water in staan, maar nu lijkt de plant zelfs niet te drinken en de grond staat niet nat.

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 2 juni 2020 - 16:16
c j de k

C j de k

Die zal het wel prettig vinden om nu buiten te staan en als ik het goed zie staat er water op het blad een teken van teveel vocht .
dinsdag 2 juni 2020 - 17:09
SylvieM

SylvieM

Het water is omdat ik hem net gesproeid had ...
dinsdag 2 juni 2020 - 18:11
Patrikc

Patrikc

Planten hebben licht nodig, deze staat precies nogal ver van het raam. In de zomer staan bananenplanten graag buiten.

Zijn er aan de onderkant van de pot gaten zodat overtollig water weg kan ? Lijkt me van niet bij dit model van pot. Van natte voeten gaan bananenplanten dood, net zoals de meeste planten trouwens.
woensdag 3 juni 2020 - 07:39
Folium

Folium

Buiten met die banaan, in volle grond , veel voeding (en dan bedoel ik echt heel veel, het is bijna onmogelijk een baan te overvoeden want het is een felle groeier) en veel water ( en dan bedoel ik echt veel water wat de plant verdampt enorm veel water door zijn grote bladeren) en je zal eens wat zien, spectaculair resultaat verzekerd.
Veel succes.
zondag 21 juni 2020 - 09:36
strelitzia81

Strelitzia81

Heeft ie geen spint? Ik houd enkel en alleen om die reden geen Bananen meer binnen...
zondag 20 december 2020 - 16:17
daanh

Tekst aangepast

Daanh

In hun oorspronkelijke biotoop leven ze maar 9 tot 12 maanden. In die tijd maken ze zijscheuten en zaaien zich uit (Bij deze soort niet het geval want deze produceert geen zaden.) om voor nakomelingen te zorgen. Misschien is het dat? Laat dan de moederplant afsterven en zo kan de zijscheut een 'nieuwe' plant vormen. Of het dat is weet ik niet zeker maar het zou kunnen. In de volle grond zou ik niet zetten want enkel de musa basjoo is winterhard deze wordt normaal gezien niet als kamerplant gebruikt maar als tuinplant. Meestal wordt de musa dwarf cavendish als kamerplant gebruikt.
zaterdag 30 januari 2021 - 12:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon