menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekjes palm

Ga naar meest recente reactie

Stekjes

Stekjes

Goedendag, Ik heb meerdere stekjes van een palm gekregen. Ze hebben 1 wortel en 2 blaadjes en zijn 5 cm lang. Moet ik deze buiten neerzetten om te harden of beter binnen laten groeien om sterker te worden tot het voorjaar? Het zijn buitenpalmen.
donderdag 3 oktober 2024 - 09:20
deHaan

DeHaan

Zijn het zaailingen of stekjes?
Welke soort palm?
donderdag 3 oktober 2024 - 17:27
Stekjes

Stekjes

Het zijn zaailingen. Ik zal een foto toevoegen

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 4 oktober 2024 - 09:55
Tuinprins

Tuinprins

Zal wel Trachycarpus fortunei zijn. Deze soort produceert op termijn massa's zaden die gemakkelijk kiemen.

Bovenstaande zaailingen zul je de eerste jaren in pot moeten opkweken en vorstvrij overwinteren. Dat kan gewoon binnenshuis in een relatief koele kamer. In de huiskamer waar in de winter de centrale verwarming aanstaat is de luchtvochtigheid aan de lage kant dus beter een kamer waar het wat koeler blijft.

Als je die nu uit zou planten in de tuin en je krijgt stevige vorst dan kunnen deze zaailingen het loodje leggen. Verder zijn jonge zaailingen gevoelig voor veel nattigheid in de winter. Als de wortels te nat komen te staan dan kunnen deze gaan rotten en dat is meestal het einde van de zaailing.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 5 oktober 2024 - 07:46
Stekjes

Stekjes

Bedankt tuinprins! Ik ga ze binnen opkweken. Bedankt voor alle informatie.
zaterdag 5 oktober 2024 - 19:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).