Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dag,
Ik heb een oude en agressieve soort bamboe. Uit schade en schande heb ik geleerd hem te begrenzen met een rizoombegrenzer. Maar nu wordt hij ook wel heel hoog en gaat dan open vallen. Hoe snoei ik hem ? Knippen op manshoogte of aan de grond ? Of ...? Ik zou graag hebben dat hij dan weer schiet natuurlijk...want ook al is hij agressief ik vind het ruisen van de blaadjes heerlijk !
Alvast bedankt !
je kan de baboe best snoeien op +- 0.50m tot 1m, maar hou er rekening mee bamboe, schiet zeer snel bij.
wat je wel goed hebt gedaan is dat je deze afboord,tot 1m diepte, omdat het zich enorm snel versprijd zeker als je bamboe begint te snoeien.
Wij hebben ook zo'n hoge soort bamboe die ontzettend woekert. Alle kanten op, ook naar de buren in de tuin. Wij gaan hem eruit halen. Jammer, maar het moet. Hij groeit zelfs onder de 90 cm. beton door waar wij hem 18 jr. geleden mee hebben begrensd.
Snoeien doet mijn mam hem al jaren. Sommige stengels tot op 1 m. andere 1,5 m of 0,50 m. het maakt niet uit. Hij springt dan weer uit op die hoogten en krijg je dus verschillende hoogten in je bamboehaag. Ziet er leuk uit. Maar ja, nu gaat hij er toch echt uit.
Heb je het verhaal van Sylvain zijn zus al gelezen over de bamboe van zijn zus die het huis in gegroeid is? Doen, hij heeft er ook foto's bij gezet. Je weet niet wat je ziet.