menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboe

Ga naar meest recente reactie

patdv

Patdv

Dag,
Ik heb een oude en agressieve soort bamboe. Uit schade en schande heb ik geleerd hem te begrenzen met een rizoombegrenzer. Maar nu wordt hij ook wel heel hoog en gaat dan open vallen. Hoe snoei ik hem ? Knippen op manshoogte of aan de grond ? Of ...? Ik zou graag hebben dat hij dan weer schiet natuurlijk...want ook al is hij agressief ik vind het ruisen van de blaadjes heerlijk !
Alvast bedankt !
zaterdag 4 augustus 2007 - 11:35
phyton

Phyton

Hoe meer ik hier van bamboe wegknip (tot op de grond) ... hoe meer nieuwe scheuten hier doorschieten ..
maandag 6 augustus 2007 - 14:21
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Dat schiet ongelooflijk rap op, als je die weg wilt, heeft het zelfs geen zin van die tot op de grond af te snijden.

De buurman heeft dat ook gedaan, bamboe (zeker 3m hoog) tot op de grond afgezaagd, resultaat: na een 3tal maanden staat die al weer op manshoogte.
maandag 6 augustus 2007 - 14:46
Pruimke

Pruimke

je kan de baboe best snoeien op +- 0.50m tot 1m, maar hou er rekening mee bamboe, schiet zeer snel bij.
wat je wel goed hebt gedaan is dat je deze afboord,tot 1m diepte, omdat het zich enorm snel versprijd zeker als je bamboe begint te snoeien.

succes

groeten
pruimke
woensdag 22 augustus 2007 - 21:22
pekingeend

Pekingeend

@ Patdy.

Wij hebben ook zo'n hoge soort bamboe die ontzettend woekert. Alle kanten op, ook naar de buren in de tuin. Wij gaan hem eruit halen. Jammer, maar het moet. Hij groeit zelfs onder de 90 cm. beton door waar wij hem 18 jr. geleden mee hebben begrensd.
Snoeien doet mijn mam hem al jaren. Sommige stengels tot op 1 m. andere 1,5 m of 0,50 m. het maakt niet uit. Hij springt dan weer uit op die hoogten en krijg je dus verschillende hoogten in je bamboehaag. Ziet er leuk uit. Maar ja, nu gaat hij er toch echt uit.
Heb je het verhaal van Sylvain zijn zus al gelezen over de bamboe van zijn zus die het huis in gegroeid is? Doen, hij heeft er ook foto's bij gezet. Je weet niet wat je ziet.
maandag 27 augustus 2007 - 22:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).