Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn vrienden hadden me gevraagd een vijver aan te leggen met zo min mogelijk onderhoudswerk
Dus al wat veel bladverlies had heb ik zoveel mogelijk afgeschermd, de skimmer
kan de hoeveelheid bladeren van een haag niet aan, dus de schutting daarom voorgeplaatst
Ja er ligt witte carrara kiezel steentjes op de bodem met de bedoeling dat de vissen kunnen scharrelen in de kiezels er zitten wel een zestigtal jonge koi's op
De filter heb ikzelf gemaakt met 4 platsiektonnen van 240 lin serie verbonden met als hoofdfiltermateriaal raffia zakjes
" de netzakjes waar je uien of aardappelen in koopt"
dit materiaal gebruik ik ongeveer al een 20 jaar
zelfs in mijn aquarium.
Het blijkt dat de raffia een heel goede materie is om bacterie op te vermeerderen
vb de vijver wordt tijdens de winter niet gefilterd en het neemt ongeveer 2 weken
nadat de filter terug aangeze is dat het water terug kraantjeswater elder is.
de kiezels worden met een gritsel even doorlopen.