Ja, uiteraard hebben we de natuur een handje geholpen.
Nadat de vijver gevuld was hebben we er water bijgedaan uit een gezonde gracht en daarin zal behoorlijk wat leven. Om een start te geven.
En die start is inderdaad geslaagd. Het is prachtig. Ik kan niet beschrijven wat ik allemaal al heb ontdekt in deze kleine biotoop.
Elke dag sta ik met verstomming van al wat in en rond dit water leeft en beweegt.
En het zijn de slakken die ons planten opeten, we hebben ze vandaag zelfs zien "knabbelen".
Nu ja, er zijn planten genoeg in de winkel.
Ja, birdwatcher, ik kan je reactie tov die mevrouw heel goed begrijpen. Dergelijke mensen brengen mij het bloed in de keel. Jammer toch dat ze niet weten wat ze missen als ze niet opgaan in de natuur want wat geeft nu méér voldoening dan gewoonweg voeling hebben met wat leeft rondom ons en waar steeds minder respect voor is. Of het nu dieren of planten zijn, ik heb er enorm respect voor.
Hier hebben wij een stukje "wilde tuin" en ik zou dit voor geen geld meer willen missen want wat dààr in zit en vliegt en kruipt en zoemt is van onschatbare waarde.
Gisteren heb ik daar op een prachtige blauwe korenbloem een zweefvlieghoornaar gezien. Die korenbloem ken ik nog uit mijn prille jeugd en van die zweefvlieghoornaar had ik nog nooit gehoord. Prachtig toch!
En zo geniet ik en ontdek ik elke dag weer.
Bedankt voor jullie reactie.