Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Welke planten kan ik zetten in een waterval.Mijn waterval is een met vijf trappen.Die uitmond in een beek en zo naar de vijver terug.Onderaan de eerste drie trappen,heb ik een met kleine keitjes en rotsblokken een vergaar waar ik eventueel planten kan zetten.Bij de de vierde trap heb ik het zelfde gedaan maar deze is kleiner.Zo loopt het water dan verder door een beek van +/- 2 m naar de laatste trap in de vijver.Welke planten kan ik nu gebruiken,die een geheel vormen met waterval en beek.Bestaan er varens die met de wortels in het water mogen staan,want dat vind ik mooie.En zijn er nog andere planten die daar bij passen
Bedankt dat u mijn waterval op het forum hebt kunnen zetten.Maar weet u nu al iets over de planten die ik kan gebruiken.Een natuur waterval kan ik er niet van maken.Maar het zou er toch een beetje moeten op lijken.Aan welke planten had u gedacht
Weet iemand,welke planten ik in mijn waterval kan zetten.Irissen worden te hoog,deze heb ik al geprobeert.De beplanting zou echt moeten lijken zoals in het wild.Bestaan er varens die in het water groeien.De voorkant waar het water naar beneden komt,is de schaduw kant.Hier komt geen zon.
witte waterkers zou je kunnen zetten in of aan de kant van stromend water, kan je ook gebreuken in een slaatje. fonteinkruid (potamogeton), bronmos (fontinalis) en de kaapse waterlelie (aponogeton)kan aan de voet van de waterval, ik hoop dat je met deze iets kan doen.