menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roerloos na reigerbezoek

Ga naar meest recente reactie

jasper626

Jasper626

Hallo,

Ik heb nu een jaar een aantal vissen in de vijver zitten. 3 carpers en ik had 15 goudvissen. Nadat er een reiger meerdere malen vroeg in de ochtend op bezoek is geweest en zo’n 10 a 12 vissen meegenomen heeft zijn de vissen nog banger dan normaal. Ze liggen bijna bewegenloos ingegraven op de grond, tonen geen interesse naar eten en zijn enorm bang wanneer er iemand langs loopt. De vissen “liggen” op de bodem roerloos het lijkt alsof ze dood zijn maar leven nog wel. Iemand enig idee wat er met de vissen is? Is het dat ze nog bij moeten komen van de reiger bezoeken, zijn ze gestresst? En wanneer verwachten jullie dat dit weer beter zal gaan. Ondertussen sta ik elke dat om half 7 om sochtends op om de reiger te verjagen totdat de laser guard van Velda er is. Ik hoor graag van jullie!

Vijvers & Vissen

woensdag 15 april 2020 - 15:17
Plantadvies

Plantadvies

Dit is normaal. Ze zijn gestrest. Waarschijnlijk is je vijver ook niet zo diep dat je de vissen kunt zien liggen. Het kan enkele dagen duren wanneer ze weer naar boven komen. Plaats anders wat stokken en doe hier visdraad langs voor de reiger. Ook het plaatsen van water planten, zoals een lelie geeft verstop plaatsen.
woensdag 15 april 2020 - 20:56
Roeli

Roeli

Heb je er helemaal geen waterplanten in staan ? Bescherming.
Die zijn zomers, als het heel warm is, ook heel belangrijk voor de vissen.
woensdag 15 april 2020 - 22:13
jasper626

Jasper626

Er zitten enorm veel planten in, alleen moeten alle lelies nog beginnen met bloeien, dus ze hebben op het moment niet echt bescherming nee.. Als het goed is komt vandaag de laser guard binnen, vanochtend is de reiger weer langs geweest, hij weet dat ik half 7 er elke ochtend ben dus is hij vanochtend om 6:10 langs geweest, gelukkig geen vis meegenomen.. In de zomer zitten er meer dan genoeg water planten in voor bescherming, er staan ook veel bomen omheen die zorgen voor genoeg schaduw.
donderdag 16 april 2020 - 09:07
Roeli

Roeli

slimme reiger.
donderdag 16 april 2020 - 11:34
Petrus 53

Petrus 53

Als ik zo kijk mogen er best meer planten in voor bescherming
donderdag 16 april 2020 - 18:26
Plantadvies

Plantadvies

Jasper succes met de laser guard.
zaterdag 18 april 2020 - 08:02
ErikaM

ErikaM

u plaatst reclame voor roundup
anderzijds beveelt u maai mei niet aan en worden mieren anders belicht mn hun nut wordt toegelicht
tegenstrijdig vind ik
doei
ErikaM
donderdag 10 juni 2021 - 18:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon