menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pawpaw

Ga naar meest recente reactie

compopier

Compopier

Heb iets gelezen over de Pawpaw of Asimina Triloba (Roomappel).
Iemand ervaring met deze fruitboom(struik)?
woensdag 19 september 2007 - 15:39
u857287

U857287

hallo
ik heb verleden maand 2 mini boompjes gekocht op de exotenbeurs in ossendrecht, zij horen tot het soort van de notenboom, bladverliezend en zouden ook winterhard zijn, je hebt 2 verschillende soorten nodig voor de bevruchting
fruit komt er op na een 5 à 7 -tal jaren en het zou lekker zijn,
de heer die ze verkocht had ook 2 vruchten bij : donkerpaars en ovaalvormig
in een tuincentrum heb ik ze nog nergens gezien
groetjes
lieve
maandag 12 november 2007 - 19:52
printemps

Printemps

kun je eens een foto posten?
heb zaadjes gekregen,maar weet niet hoe ie eruit ziet

dank
mvg
an

zaterdag 17 november 2007 - 15:18
danny2

Danny2

Hallo an,

bij tropische planten heeft Lisa een foto gepost, ik denk ergens eind april of begin mei. Kan je misschien eens opzoeken.

danny
zaterdag 17 november 2007 - 20:38
Uvacrispa

Uvacrispa

kun je eens een foto posten?
heb zaadjes gekregen,maar weet niet hoe ie eruit ziet

dank
mvg
an

Pawpaw is een prachtige en probleemloze boom. Opkweken uit zaad is wel een bezigheid die wat egduld vergt. Ik hoop dat je de verse zaden vochtig hebt gehouden. Droge zaden hebben een kiemingsperxcentage van 1 - 3%. Verse zaden (dus meteen uit de vrucht gehaald, wat wassen) plaats je in een plastic zak met vochtig sphagnum mos bij zowat 4°C. In april zaai je de planten bij zowat 20°C. Het kan dan nog vrij lang duren (augustus) voor de plantjes boven komen. Kies wel diepe potten voor de zaden in te zaaien. Overwinter deze jonge plantjes op een ebschutte plaats (koude serre in de schaduw). In mei kan je de jonge planten dan individueel oppotten (opletten voor de zeer broze wortels). Kweek de jonge plant een drietal jaren in een pot in de schaduw en in de winter beschut. Dan kan je de jonbge planten(zullen dan zowat 20-40 cm zijn) in de volle grond planten. Na acht jaar zullen de bloemen en de vruchten die naar banaan smaken verschijnen.
(je moet minsrten twee verschillende rassen of zaailingen planten om vruchten te krijgen)
Succes
Marc
Marc
zondag 13 januari 2008 - 17:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).