Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Eind september heb ik van een vriend een laagstam Noordkriekenboom gekregen heb hem s'anderendaags direct in de grond gestoken beetje potgrond rond de wortels gestrooid en kuil dichtgedaan, voor alle zekerheid heb ik hem nie durven snoeien om zeker te zijn dat hij nie zou doodgaan.
maar er is een maar nu begin ik me beetje zorgen te maken de Kerselaars en zelfs de Japanse kerselaars zie je overal al in bloei staan maar mijn boompje heeft enkel kleine knopen op de takken maar nog geen enkel bloempje, zou het kunnen dat hij toch aan het doodgaan is, of bloeien de Noordkrieken enorm veel later dan ander Kersensoorten tot waneer moet men wachten vooraleer er bloempjes opkomen?
P.S. hopelijk is hem nu toch nie naar de knopen he en kan er me mss iemand meer info doorgeven omtrent de Noordkrieken en hun bloeitijd
Mocht hij doodgaan dan heb ik in het najaar wel een nieuwe voor je
noordkriek is een van de laatste bloeiers, en dit somen met verplanten ...........
wacht nog maar even voor je je zorgen maakt
groetjes
Mat
Mocht hij doodgaan dan heb ik in het najaar wel een nieuwe voor je
noordkriek is een van de laatste bloeiers, en dit somen met verplanten ...........
wacht nog maar even voor je je zorgen maakt
groetjes
Mat
'K heb uiteindelijk besloten hem toch nog te laten staan tot volgend jaar als hij dan niet bloeit is er wel degelijk iets mis mee he nu was men vriend gisteren langsgeweest en hij zij dat hij zeker niet dood is want er staan knopjes op en het twijgenhout kan je plooien zonder het te breken als hij zou dood zijn of aan het doodgaan is zou je de twijgjes kunnen doorbreken en dat is niet het geval
Het is wel normaal dat een pas geplant boompje niet direct vol bloesem gaat staan,wanneer hij het eerste jaar een klein beetje groeit is het ok.Een jaartje geduld, volgend jaar moeten er wel bloemetjes op staan.
grtjs.victor
Het is wel normaal dat een pas geplant boompje niet direct vol bloesem gaat staan,wanneer hij het eerste jaar een klein beetje groeit is het ok.Een jaartje geduld, volgend jaar moeten er wel bloemetjes op staan.
grtjs.victor