menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenboom

lemeroos

Lemeroos

Help
Mijn kersenboom staat er zo'n 6 jaar ,nog nooit veel vruhten gehad !
dit jaar na de bloei zie ik de toppen van de onderste takken opkrullen ,ik denk de krulziekte !
Wat kan ik daar nu aan doen ? mag ik dat afknippen ? Verleden jaar ben ik mijn Perzik ook zo verloren ,een paar jaar naeen had die ook de krulziekte ,dit jaar is er geen blad aangekomen !
zondag 1 juni 2008 - 20:10
Victor44

Victor44

Lemeroos,je moet eens goed kijken in die opgerolde bladeren ,er zitten zeker zwarte bladluizen in,deze zuigen het sap uit de bladeren die dan opkrullen .Je mag de toppen afknippen of anders sproeien met een insecticide,maar je moet dan wel zorgen dat je de bladluizen binnenin het opgerolde blad goed raakt wat niet zo gemakkelijk is.Het oprollen van de perzik bladeren is wel de krulziekte en moet bestreden worden na het vallen van de bladeren en nogmaals voor het openen van de botten met een koper preparaat.
Groetjes.Victor.
zondag 1 juni 2008 - 22:09
lemeroos

Lemeroos

Lemeroos,je moet eens goed kijken in die opgerolde bladeren ,er zitten zeker zwarte bladluizen in,deze zuigen het sap uit de bladeren die dan opkrullen .Je mag de toppen afknippen of anders sproeien met een insecticide,maar je moet dan wel zorgen dat je de bladluizen binnenin het opgerolde blad goed raakt wat niet zo gemakkelijk is.Het oprollen van de perzik bladeren is wel de krulziekte en moet bestreden worden na het vallen van de bladeren en nogmaals voor het openen van de botten met een koper preparaat.
Groetjes.Victor.

Hallo Victor
Ja ,inderdaad er zitten zwarte bladluizen in! ik denk om die af te knippen zo weet ik dat ze weg zijn !
ik heb Hermosan 80 WG staan ,maar heb het niet gebruikt als de botten open gingen daar ik voordien dit probleem niet had ! ik lees op de beschrijving als je Hermosan gebruikt mag je geen koper gebruiken of mengen !
groetjes en dank voor je tip !Leon
maandag 2 juni 2008 - 13:38
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).