Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben een Tuinstarter
Ik zou graag blouwe bes in mijn tuin staan hebben
(iemand vertelde mij dat het ook bij ons zou groeien)
Hoe begin ik er best aan?Eerst in een pot zaaien en binnen houden tot er een plantje staat en dan verplanten naar buiten of?Welke grond is het best voor de blouwe bes? hoe ziet de plant er uit? met stekkers als een frambozen plant ? , of eerder een klimplant?
8,9 en 10 mei dan is de tuindagen in beervelde. Daar staan ze altijd met hun blauwebessen. I kkan momenteel niet op hun naam komen maar ze hebben een grote kwekerij waar je zelf kunt plukken.
Oei zoals ik al zij dit zijn men eerste stapjes (baby stapjes) ik woonde voor heen int stad ken dus relatief weinig af v planten,tuinieren enzo,.. wil het wel leren
kheb een pakje blouwe bessen gekocht in de winkel en der van uitgaande dat elke vrucht zaden draagt heb ik die in een potje gestoken in de hoop dat de zaden die in de blouwe bessen zitten zouden kiemen.
Ik denk dat je methode niet direct de beste is om mee te beginnen. Op deze manier gaat het heel lang duren vooraleer je een beetje resultaat hebt, en dat is niet direct bemoedigend om ermee door te gaan.
Zoals anderen hier al vernoemden is stekken een veel betere methode of als je daar nog niet aan toe bent, eentje halen in het tuincentrum.
Ik wens je alleszins nog veel succes met het tuinieren.