menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meloenen

Ann1790

Tekst aangepast

Ann1790

Ik heb nog een redelijk aantal meloenen van het cavaillon type die rustig liggen te rijpen.
Maar de laatste dagen worden ze stilaan een voor een opgevreten door spinnen, naaktslakken en fruitvliegjes. Ik denk dat de spinnen en/of de naaktslakken eerst een klein gaatje door de schil heen maken, en nadien hebben ook de fruitvliegjes vrij spel.
Wat kan ik hier tegen beginnen ?

donderdag 21 september 2006 - 09:12
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Zijn dat meloenen die je zelf gezaaid hebt?
Zijn ze nog aan narijpen aan de plant? Bij rijpen de watermeloenen nog maar ik heb die opgebonden aan stokken.

De fruitvliegjes komen natuurlijk af op de geur.
donderdag 21 september 2006 - 09:30
Ann1790

Ann1790

Het zijn zelfgezaaide ja. Twee soorten, maar ik weet niet meer van buiten welke het waren. Ik heb ze niet opgebonden hoor, bij mij liggen ze gewoonop de grond in een tunnelserre. De bladeren zijn wel al verdroogd, en ik leg de vruchten daar zo'n beetje bovenop.
De fruitvliegjes hebben het natuurlijk gemakkelijk eenmaal het gat in de schil gemaakt is. Maar de spinnen en slakken blijven ook smullen hoor. Van sommige vruchten schiet er op den duur alleen nog de schil over. Ik weet niet of ik er goed aan doe, maar ik laat de vruchten waar ze al aan bezig zijn gewoon liggen, omdat ze anders toch direct een andere attaqueren.
donderdag 21 september 2006 - 09:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon