menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruit in bloempotten al dan niet tijdelijk

Kloispetie

Kloispetie

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. We kochten ons net een huis met een klein tuintje. Om onze tuin in te richten ben ik vooral op zoek naar functioneel schoon. Fruit lijkt mij dus ideaal. Mooi in de tuin, en heel erg lekker.

Aangezien we nog een aantal verbouwingen zullen doorvoeren, is het nog moeilijk om onze tuin al definitief aan te leggen.

Daarom de vraag: welke fruitsoorten zijn geschikt om (voorlopig) in een pot te kweken?

Ik heb voorlopig twee jonge druivelaars en twee jonge blauwe bessen in pot.
Ik veronderstel dat ik deze na een twee-tal jaar nog altijd in de grond kan verplanten?
Of zouden deze niet lang overleven in pot?

Ik veronderstel best verplanten in december veronderstel ik?

Alvast bedankt voor de tips!
vrijdag 9 oktober 2009 - 09:46
Maxession

Maxession

Ik heb sinds 2 jaar 1 rode bes, 1 zwarte bes, 1 framboos en 2 soorten druivelaars in pot staan.

De bessen en de druivelaars zijn goed gegroeid, de framboos wat minder, maar alles leeft zeker nog.

Zolang de pot groot genoeg is voor de wortels en ze niet onder-/overwaterd worden kan je deze wel in pot houden. (grote stenen pot met stenen schaal onder lijkt hier goed voor)
In volle grond zullen ze het nog beter doen natuurlijk...
vrijdag 9 oktober 2009 - 20:15
Elrike

Elrike

Ik heb altijd mijn tomaten in potten, of eigenlijk zinken emmers met wat gaten met een spijker in de bodem gemaakt. De pot voor een tomaat moet nl minstens 30 cm doorsnede zijn, en ook die doet het nog beter in volle grond, maar deze pot/emmer lijkt me dan ook zeer geschikt voor 'tijdelijk' fruit in te doen.
En er zijn zelfs bomen die in potten staan en het goed doen, maar natuurlijk wel hele grote potten.
zondag 11 oktober 2009 - 00:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).