Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn rode bes struikje staat al vol met bladjes en nu zie ik dat deze al een "takje" maakt met bloemetjes waar dus men vruchtjes aan gaan komen.
Is dat niet vroeg ? Hij heeft heel de winter buiten gestaan en heb hem over laast nog verzet op een andere plek (steeds in volle grond) dus nooit warm gestaan in de serre ofzo.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ben er wel heel blij mee!
Ook heb ik gisteren 14/4/10 een citroen boompje gekocht in de Aldi! Mag ik deze buiten zetten in volle grond of tot na ijsheilige binnen in de serre houden of deze altijd in de serre houden voor de warmte??
Citroenen en ook andere citrussen nooit in de tuin planten
Want dan heb je weer die slechte aarde aan de wortels
En na de ijsheiligen buiten op het terras
Hoi Anoukdm wat staan ze snel bij jou al in bloei bij mij nog geen een
alleen wat Linneke zei de aalbessen en ook al trosformming.
bij de rest moeten de blaadjes nog hun best doen begin is er maar daar is alles mee gezegt.
gr an
misschien ligt het aan de streek waar we wonen. Hier zijn de winters streng maar lopen de temperaturen nu toch al snel op. Mijn kruiden beginnen toch ook mooi uit te komen vooral mijn rucola is al impressionanat groot Moet zeggen hier zijn er veel appel/peren gaarden en die zijn toch ook al goed aan het bloeie dus maak me geen zorgen Hopenlijk gaat het nu niet vriezen!
@ an: Amaai leuk daar ga je nog plezier aan hebben
Zo'n bang had ik nu niet maar had alleen bang dat als nu nog vriezen geven men bloemtjes stuk gaan gaan ofz...
Maarja ben benieuwd vorige keer geen besje gehad van deze !!
Ooh nog een vraagj:
Ik heb dus in aldi citroenboompje en sinaasboompje gekocht de citroen heb ik dat "slecht zand" zo veel mogelijk afgedaan (in een emmer met water) en in Mediteraanse potgrond gezet in een grote pot
Maar nu de vraag: bevruchten die zichzelf of moeten die bestuifd worden door een andere plant????
Voor een goed antwoord op je laatste vragen lijkt het me het handigst als je onder Tropische planten een topic opent. Niemand verwacht een vraag over een citrusboompje in een topic over aalbessen
Printemps dat vroeg ik me ook al af, jij hebt altijd superantwoorden en helpt ons beginnertjes heel goed.
Maar wat ik ook wou zeggen in dit topic is dat mijn zwarte bes ook al zoveel heeft en die was vorig jaar bijna tegelijk met de aalbes rijp, dus dan lijkt het me vrij logisch dat dat wel normaal is.