menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nu al bloemetjes

Ga naar meest recente reactie

Linneke

Linneke

Dag allemaal,

Mijn rode bes struikje staat al vol met bladjes en nu zie ik dat deze al een "takje" maakt met bloemetjes waar dus men vruchtjes aan gaan komen.

Is dat niet vroeg ? Hij heeft heel de winter buiten gestaan en heb hem over laast nog verzet op een andere plek (steeds in volle grond) dus nooit warm gestaan in de serre ofzo.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ben er wel heel blij mee!

Ook heb ik gisteren 14/4/10 een citroen boompje gekocht in de Aldi! Mag ik deze buiten zetten in volle grond of tot na ijsheilige binnen in de serre houden of deze altijd in de serre houden voor de warmte??

donderdag 15 april 2010 - 09:15
Calliope

Calliope

Gewoon laten zitten, ze zijn mooi op tijd. Als je de bloemtrossen weghaalt, heb je geen rode bessen in de zomer.
donderdag 15 april 2010 - 09:58
printemps

Printemps

@ Linneke

Citroenen en ook andere citrussen nooit in de tuin planten
Want dan heb je weer die slechte aarde aan de wortels
En na de ijsheiligen buiten op het terras

mvg
donderdag 15 april 2010 - 12:41
anoukdm

Anoukdm

linneke geen zorgen, bij mij staan praktisch alle bessen in bloei en ook de boomgaard (perzzik, kwee, appel, peer...)
donderdag 15 april 2010 - 13:14
an

An

Hoi Anoukdm wat staan ze snel bij jou al in bloei bij mij nog geen een
alleen wat Linneke zei de aalbessen en ook al trosformming.
bij de rest moeten de blaadjes nog hun best doen begin is er maar daar is alles mee gezegt.
gr an
donderdag 15 april 2010 - 16:18
anoukdm

Anoukdm

misschien ligt het aan de streek waar we wonen. Hier zijn de winters streng maar lopen de temperaturen nu toch al snel op. Mijn kruiden beginnen toch ook mooi uit te komen vooral mijn rucola is al impressionanat groot Moet zeggen hier zijn er veel appel/peren gaarden en die zijn toch ook al goed aan het bloeie dus maak me geen zorgen Hopenlijk gaat het nu niet vriezen!
donderdag 15 april 2010 - 16:45
Sarah

Sarah

Mijn rode bes zit al helemaal vol met bloem trosjes.
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 15 april 2010 - 17:46
annemiek123

Annemiek123

zo dat ziet er prima uit zeg!
donderdag 15 april 2010 - 18:16
Linneke

Linneke

@ an: Amaai leuk daar ga je nog plezier aan hebben

Zo'n bang had ik nu niet maar had alleen bang dat als nu nog vriezen geven men bloemtjes stuk gaan gaan ofz...

Maarja ben benieuwd vorige keer geen besje gehad van deze !!

Ooh nog een vraagj:

Ik heb dus in aldi citroenboompje en sinaasboompje gekocht de citroen heb ik dat "slecht zand" zo veel mogelijk afgedaan (in een emmer met water) en in Mediteraanse potgrond gezet in een grote pot
Maar nu de vraag: bevruchten die zichzelf of moeten die bestuifd worden door een andere plant????

Greetz Linneke

Hofke.webs.com
donderdag 15 april 2010 - 22:02
Calliope

Calliope

Voor een goed antwoord op je laatste vragen lijkt het me het handigst als je onder Tropische planten een topic opent. Niemand verwacht een vraag over een citrusboompje in een topic over aalbessen
donderdag 15 april 2010 - 22:13
Linneke

Linneke

Misschien wel maar ja we zien wel wat er komt weer een uitdaging

greetz
donderdag 15 april 2010 - 22:28
printemps

Printemps

Citrussen zijn zelfbestuivend

mvg
vrijdag 16 april 2010 - 13:23
Elrike

Elrike

Printemps dat vroeg ik me ook al af, jij hebt altijd superantwoorden en helpt ons beginnertjes heel goed.

Maar wat ik ook wou zeggen in dit topic is dat mijn zwarte bes ook al zoveel heeft en die was vorig jaar bijna tegelijk met de aalbes rijp, dus dan lijkt het me vrij logisch dat dat wel normaal is.
vrijdag 23 april 2010 - 11:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).