Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heb een druivelaar maar op de bladeren bevinden zich van die dikke blazen
Waarmee kan ik deze behandelen en zijn de druiven dan nog te redden? zie foto's
Had ik vorig jaar ook. Heb toen de bladeren wat verwijderd en de plant heeft er echt geen last van ondervonden. De druiven zijn er even goed mooi mee afgerijpt
Persoonlijk zou ik de bladeren eerder laten zitten. Ook met een aantasting dienen ze nog altijd voor de fotosynthese. Verwijderen kan wel als het maar over een paar bladeren gaat.
Ik was op zoek wat ik met druiven allemaal kan doen en ben op deze topic terecht gekomen. Dit probleem hebben we al eens enkele jaren geleden aangekaart en toen hebben ze met mijn middel nog eens goed gelachen ook.
Verschiet u niet. Ieder jaar doe ik minstens één maal kippenbloed aan onze druivelaar en zoals je op de foto ziet doet hij het nog steeds goed.
Hoe ben ik hier opgekomen. Bij mijn ouders hadden ze hetzelfde probleem. Mijn broer zijn schoonbroer gaf les in een tuinbouwschool en had van die blaadjes meegenomen. Daar was een leraar die hem gezegd heeft dat kippen- of duivenbloed daartegen helpt. Mijn vader ging bij de buur die duiven had en die had hem eens bloed gegeven en aan de druivelaar aangegoten. En geloven of niet,al de blaadjes die daarna aankwamen kregen geen bobbels en daarom geef ik de onze ieder jaar bloed.
Dat is zoals je wilt. Wij hebben verschillende kippen en ieder jaar kopen wij jonge en ieder jaar doen wij van de oudere dood. Dus doe ik wel liever het bloed dan wel die sproeistoffen aan onze boom.
Bij mij is heel de plant aangetast, maar de druiven staan even mooi dan anders.
Dus als je het volgend jaar weer hebt, voor de druiven kan het dus zeker geen kwaad.