Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Door een deel heraanleg van de tuin zie ik me genoodzaakt nu nog 3 rabarberplanten te verplaatsen. Nu weet ik dat dit hele sterke planten zijn, maar valt dit in deze maand nog te riskeren?
Ik vermoed dat ik ze dan best ontdoe van de meeste stelen, klopt dat?
Mensen met ervaring hierin, graag uw mening.
Ik heb ze vorig jaar ook in de zomer verplant. Zijn er dit jaar toch goed doorgekomen. Dit jaar stonden ze wel iets minder mooi als anders maar ze leven toch nog
De rabarberplanten zijn ondertussen verplant. Ik heb nagenoeg alle stengels verwijderd. Dan de planten (met hun enorm dikke wortels) uitgegraven en verplant. In het plantgat heb ik enkele goede scheppen verteerde compost gedaan, en de planten meteen redelijk veel water gegeven.
Nu enkele weken later staan ze weer opnieuw in blad!
Paar jaar geleden heb ik ook een rabarberplant verplant, maar was niet in de zomer. Achteraf een serretje gebouwd, niet in de gaten gehad dat op die plek mijn rabarber stond. Rabarber staat nu in de serre. Eerste jaar weinig oogst. Dit jaar heb ik al 2x stengels afgetrokken en in de diepvriezer gestoken. Een dezer dagen oogst ik voor de derde keer. Ik geef er wel meteen bij dat die rabarberplant al liters en liters water heeft gekregen.
Ik had zelfs 1 plant over die ik beloofde aan iemand. Die persoon kwam omwille van omstandigheden niet opdagen, dus legde ik de uitgespitte plant gewoon in de tuin bij m'n sectie ' te verwerken '.
Na enkele weken zag ik tot m'n grootste verwondering dat zelfs deze uitgespitte plant blad begon aan te maken...
Toen ik de plant omkeerde zag ik dat de enorm dikke wortels al haarworteltjes aangemaakt hadden die zo zorgden dat de plant bleef leven.
Als hij het volgend jaar nog zal doen is me nu nog een raadsel