menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar snoeien

Ga naar meest recente reactie

hypermaxx

Hypermaxx

ik heb in dit forum alles gelezen over het snoeien van druivelaars, maar ik heb toch nog enkele vragen.

tijdens de zomersnoei (vanaf nu) snoei ik alles ranken die vertrekken vanaf de hoofdrank 2 bladen na de eerste druiventros. is dit ok?

Soms vertrekken er vanop dezelfde knop op de hoofdrank meerdere ranken. Snoei ik deze allemaal op dezelfde manier, of laat ik slechts 1 rank staan?

Op de hoofdrank vertrekken er soms om de 10 cm nieuwe ranken. Mag ik deze allemaal laten staan, of moet ik zowieso wat meer plaats laten?

Als ik een rank wegsnoei, mag ik dit doen tot tegen de hoofdrank?

hopelijk kunnen jullie antwoorden op deze vragen.

mvg,

wim
donderdag 28 mei 2015 - 18:35
baloe

Baloe

Welke snoei pas je toe ? Guyot/ Cordon ?
vrijdag 29 mei 2015 - 13:30
hypermaxx

Hypermaxx

Mijn druivelaar is ongeveer 10 meter lang denk ik, die horizontaal loopt, met daaraan heel veel ranken.
Meer weet ik niet.
vrijdag 29 mei 2015 - 14:44
hypermaxx

Hypermaxx

Is er soms iemand uit mijn streek die mij dit eens ter plaatse uit de doeken kan doen?

bedankt alvast,

wim
zaterdag 30 mei 2015 - 10:05
VTO

VTO

tijdens de zomersnoei (vanaf nu) snoei ik alles ranken die vertrekken vanaf de hoofdrank 2 bladen na de eerste druiventros. is dit ok?

DIT IS OK WEL 2 VOLWASSEN BLADEREN

Soms vertrekken er vanop dezelfde knop op de hoofdrank meerdere ranken. Snoei ik deze allemaal op dezelfde manier, of laat ik slechts 1 rank staan?

SLECHTS EEN RANK LATEN STAAN

Op de hoofdrank vertrekken er soms om de 10 cm nieuwe ranken. Mag ik deze allemaal laten staan, of moet ik zowieso wat meer plaats laten?

LAAT MAAR STAAN

Als ik een rank wegsnoei, mag ik dit doen tot tegen de hoofdrank? JA
zondag 31 mei 2015 - 22:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon