Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Blijkbaar was ik foutief geïnformeerd over klein fruit zoals braambessen en andere bessen te planten.
Nu lees ik dat deze best geplant worden in de herfst. Kan ik in het voorjaar zoals nu ook nog planten en mag ik dit jaar hier dan nog vruchten van verwachten.
Het zou te gek zijn om nu nog iets in de grond te steken wat eigenlijk niet levensvatbaar is.
Gewoon planten, gaat wel goed komen.
Als je in het najaar plant dan kan de plant al wat nieuwe wortels aanmaken zodat hij in het voorjaar vlotter aan de gang gaat.
Heb je vorstgevoelige planten dan kan je beter in het vroege voorjaar planten.
Het grote verschil zit hem ook in een struik in een pot of blote wortel.
Blote wortels worden best in de herfst geplant, zodat ze rustig de tijd krijgen zich in de grond te vestigen/verankeren. Op die manier is de struik klaar voor de groeispurt in de lente.
Een struik in een pot gaat sneller ter plekke stabiliseren, omdat de wortels als in de aarde zitten.
Die kan je eigenlijk het ganse jaar door planten (tenzij bij vorst zou ik zeggen, of als het echt wel te nat is)
Eigenlijk klinkt het logisch, een blote worden heeft meer tijd nodig om zich goed te hechten t.o.v. wanneer deze al in een pot staat. Dan zullen we ere al aan beginnen zeker. Dankuwel