menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersebomen

Ga naar meest recente reactie

eric deckers

Eric deckers

Hello iedereen,
Jaarlijks heb ik duizenden bloemetjes in het voorjaar op de kerseboom. Maar ik heb nog nooit 1 enkele kers gehad. Vorig jaar heb ik een tweede kerseboom ernaast gezet, maar ook dit jaar heb ik blijkbaar geen enkele kers en zal alles verdrogen. Wie geeft me raad aub?
Vriendelijke groeten, Eric

Fruit

zaterdag 6 mei 2023 - 17:02
Patrikc

Patrikc

Welk soort kerselaar is dat ?

Het lijkt wel één of andere steriele sierkers, voor zover ik weet hebben kerselaars-fruitbomen allemaal witte bloesem.
zaterdag 6 mei 2023 - 17:57
eric deckers

Eric deckers

Ik weet niet welk soort kerselaar het is. We hebben hem jaren geleden gekocht als een klein blijvende kerselaar.
De boom staat wel vol met witte bloesem, maar nu zijn het deze roze kerseloze stengeltjes. We dachten eerst dat de boom bestuifd moest worden door een andere kerselaar in bloei, maar dit is nu ook mislukt.
zaterdag 6 mei 2023 - 19:20
Tuinprins

Tuinprins

Na een jaar kun je nog niet zeggen dat de ene boom de andere niet bestuift. Bij bestuiving spelen diverse factoren een rol zoals de aanwezigheid van bijen en de temperatuur. Omdat we met een koud voorjaar te maken hebben vliegen er minder bijen dan in de afgelopen jaren. Verder kan late nachtvorst er voor zorgen dat de embryonale vruchtjes worden afgestoten. Bovendien moeten de bomen gelijktijdig bloeien en moet er zeker geen weken verschil tussen zitten.

Ik zou een paar jaar wachten aleer je definitief kunt zeggen dat de ene boom de andere niet bestuift.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 6 mei 2023 - 20:23
eric deckers

Eric deckers

Dankjewel voor je reactie Tuinprins,
De boompjes blijven uiteraard staan en wie weet, genieten we ooit van massale fruitige kersen.
Vriendelijke groeten,..
zaterdag 6 mei 2023 - 22:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).