menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke groenten of fruit

Roxanne

Roxanne

Naast mijn groententuintje staat een boom. Dit houdt in dat het grootste gedeelte van mijn groentjes heel veel zon krijgen. Een klein gedeelte daarvan krijgt alleen maar in de namiddag zon. Welke groentjes of fruit kan ik daar het beste plaatsen ? Wie heeft ideetjes ?

Groetjes
Roxanne
woensdag 14 mei 2008 - 20:14
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Naast mijn groententuintje staat een boom. Dit houdt in dat het grootste gedeelte van mijn groentjes heel veel zon krijgen. Een klein gedeelte daarvan krijgt alleen maar in de namiddag zon. Welke groentjes of fruit kan ik daar het beste plaatsen ? Wie heeft ideetjes ?

Groetjes
Roxanne


Hallo Roxanne,

Moet je bericht niet luiden: Dit houdt in dat het grootste gedeelte van mijn groentjes NIET heel veel zon krijgen?

Dat zou n.l. een logischer vraag opleveren.

Als ze wel veel zon krijgen is het geen probleem. mijn groentetuin ligt van 's ochtends (zon op) tot diep in de middag in de volle zon ('s zomers na 18.00 geen zon meer). Dus daar kun je dan heel veel groenten kwijt. Voor de plek die alleen in de namiddag zon krijgt ... kies hiervoor bijv. Lavas, peterselie, deze kunnen ook tegen redelijk wat schaduw. Voor de rest is het toch een beetje uitproberen.

groetjes,

Rita

woensdag 14 mei 2008 - 21:52
Roxanne

Roxanne

Hoi Rita,

Het klinkt inderdaad messchien heel raar dat mijn moestuintje veel zon krijgt met een boom ernaast. Het is dan ook een niet al te grote boom maar wel eentje die in de breedte uitzet. Ik weet de naam er nog niet van. We wonen hier ook nog maar net en in het begin van het voorjaar had hij mooie roze bloempjes. Nu heeft hij smalle, langwerpige blaadjes. Er zitten wel veel onze-lieve-heersbeestjes op.

Groetjes
Roxanne
donderdag 15 mei 2008 - 16:55
Rita1960

Rita1960

Hallo Roxanne,

Dan hoef je je niets aan te trekken van die boom. Enne.. wees blij met al die lieveheersbeestjes
want die lusten een heeeeleboel bladluizen

groetjes,

Rita
donderdag 15 mei 2008 - 18:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).