menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De Paprika

Ga naar meest recente reactie

CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo,
Hier enkele vragen over one goede groenten vrienden de paprika.
Kan ik de zaadjes uit een paprika halen die je gewoon koopt in de winkel?
Zoja. Tof.
Zo nee: Hoe dan wel?
Vraag 2
In welke maad moet ik ze zaaien?

Alvast bedankt
Groejtes
dinsdag 30 maart 2010 - 15:50
FransNL

FransNL

Cedric ,

De zaadjes die je uit een paprika uit de winkel haalt zullen het wel doen maar of je daar veel aan hebt betwijfel ik. Het zijn deze tijd van het jaar gegarandeerd kaspaprika's die je koopt en kaspaprika's zijn niet of nauwelijks geschikt om buiten uit te planten of buiten in een pot te houden. Bovendien ben je al vrij laat als je paprika's wilt kweken maar het zou nog net kunnen.

Ik kweek zelf al een aantal jaren paprika's die men speciaal ontwikkeld heeft voor de buitenteelt. Gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens dan kom je ze wel tegen. Als je interesse hebt dan wil ik je wel wat zaden van die buitenpaprika's sturen . Geef dan wel even via pm een adres waar ze heen moeten dan kun je ze met een beetje mazzel eind deze week nog hebben.
dinsdag 30 maart 2010 - 17:16
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

ik heb de carroussel dus daar zitten ook paprika zaadjes in
dinsdag 30 maart 2010 - 17:18
FransNL

FransNL

Dan moet je dus niet wachten maar ze zo snel mogelijk zaaien want zoals ik je al zei , het is al tamelijk laat voor het zaaien van paprika's .
dinsdag 30 maart 2010 - 17:30
vinifera

Vinifera

Je moet ze wel redelijk warm laten ontkiemen
Ik denk minimum 18 °C
Ik heb er gezaaid in potjes en ze beginnen te schieten, wat het resultaat zal
zijn moeten we afwachten. (gewoon uit een paprika gehaald)


Het proberen waard
Ziehier een foto



Groenten

dinsdag 30 maart 2010 - 18:29
Thanja

Thanja

Ik zou enkel betrouwbare zaden gebruiken (zoals van een zadenleverancier of uit de carrousel). De zaden uit een supermarktpaprika kunnen goed zijn, maar het kan ook zijn dat je na maanden wachten geen vruchten krijgt of slechts 1. Dat zou zonde zijn, toch?

dinsdag 30 maart 2010 - 20:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon