Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Begin oktober deze vijg cactus binnen gezet om te overwinteren en sindsdien geen water meer gekregen.
Maar nu krijgt de nieuwe aangemaakte schijf bovenaan bruine plekken en begint stilletjes aan in te vallen. Wat is er hier aan de hand en wat kan ik er tegen doen ?
Alvast bedankt [afbeelding verwijderd niet-https]
Heeft nu een maand geen water gekregen.
Daarmee dat ik het raar vindt dat deze plots bruin word.
Andere schijven zien er gezond uit.
Ik zal proberen een andere plaats te zoeken maar dat zal moeilijk worden.
Dit is zijn eerste jaar binnen, andere planten staan al langer voor de radiator en blijken er geen last van te hebben.
Kan ik eventueel de schijf verwijderen het rotte gedeelte weg snijden laten drogen en dan op potten?
Zou echt wel spijtig zijn mocht ik deze schijf verliezen.
Heeft er 3 maand over gedaan om zo een schijf tevoorschijn te toveren.
Hier foto van toen er nog niets aan de hand was. [afbeelding verwijderd niet-https]
Dit is wel raar. Je kan dat wel eventueel proberen miss bestaat er een kans dat het zal lukken. Als je andere planten er geen last van hebben van de verwarming denk ik ook niet dat deze cactus er moeite mee zal hebben dus verplaatsten hoeft niet. Ik vind het ook wel spijtig dat je zo een grote schijf zou moeten wegwerpen, je kan het in iedr geval nog is proberen deze te verpotten.
Voorlopig afblijven.
Indien de plek groter wordt, gewoon afsnijden, een nieuw blad komt vlug genoeg.
BTW "voor de verwarming" is niet een ideale plaats voor een cactus (trouwens voor geen enkele plant)
Ik heb de indruk dat de plant die je toont wel een beetje kou aan kan.
Durf niet te zeggen dat hij winterhard is
Laat oons houden op matig winterhad.
Nu het lijkt wat gestopt te zijn.
Ik ga deze avond een koelere plaats zoeken.
Kzou deze op de zolder willen zetten maar deze cactus weegt pokke zwaar....
Dus dat zal niet lukken in 1 stuk op dat zolder laddertje