menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlias

Ga naar meest recente reactie

Bartje22

Bartje22

Hallo!

Wie van de forum leden heeft zijn of haar dahlia's al in de volle grond staan? ik was laatst bij een winkel bij ons in de buurt en daar verkochten ze dahlia's en volgens hun kon het vanaf begin maart al de grond in. maar ik heb ze eerst binnen opgepot.. ik was veel te bang dat ze me kapot vroren..
wat denken jullie? voortrekken of wel in de volle grond?

Gr. Bart.
woensdag 26 maart 2008 - 21:18
u857287

U857287

dag
wij planten ze begin april onmiddellijk in volle grond, altijd al goed resultaat mee gehad

groeten


lieve
woensdag 26 maart 2008 - 21:22
cornelia

Cornelia

Idem,

corenlia
woensdag 26 maart 2008 - 21:23
Bartje22

Bartje22

haha oke! bedankt voor jullie reacties!
ik denk dat ik ze dan binnenkort maar in volle grond zet. het is immers al bijna april
allemaal bedankt!
woensdag 26 maart 2008 - 21:24
Matabish

Matabish

mijn dahlia's blijven sedert 3 jaar, het ganse jaar in de grond.
Ik heb ze wel wat dieper geplant, en ze overleven heel goed totnogtoe.
Vroeger zette ik ze ook in volle grond vanaf 15 april.
Als je wacht tot na de ijsheiligen beginnen ze veel te laat te bloeien.

Matabish.
donderdag 27 maart 2008 - 01:01
greener

Greener

Laats wat Dahlia bollen gekocht en de verpakking vertelde dat ze al vanaf Maart geplant konden worden.
Succes!

Greener
vrijdag 28 maart 2008 - 12:54
Rodger

Rodger

Als je een zware leemhoudende grond hebt,dan wacht je best om je dahlia's uit te planten tot eind april,wegens te nat en te koud.
Je kunt ze wel voortrekken in potten in de serre.
Als je goeddoorlatende grond of zandgrond hebt mogen ze er zeker van maart erin ,of misschien ook wel blijven in de grond zitten.Dus alles hangt van de samenstelling van je grond af.
Ik moet hier voor eind april zeker geen dahlia's buiten planten in onze zware klei en leemgrond ,die rotten gewoon weg.Dus alles maar in potten voortrekken in de serre bij mij,ze staan nu reeds 5cm hoog.
groetjes
rodger
vrijdag 28 maart 2008 - 22:28
ines

Ines

Hier ook hetzelfde als Rodger, alle Dahlia's voortrekken binnen en zeker zoals nu de toestand hier in de streek, alles kletsnat. Ik waag het nooit om ze nu al te planten in volle grond. Ik vind de Dahlia's zelfs mooier uitgroeien als ze in goede aarde zijn voorgetrokken. Alles hangt af van de streek waar U woont zoals Rodger schreef.
vrijdag 28 maart 2008 - 23:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon