menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hedera verkleurd

Ga naar meest recente reactie

Jordyvd

Jordyvd

Hoi allemaal,

Zoals sommige van jullie weten, heb ik een schutting van hedera's. Nu zie ik dat een van de hedera's rood begint te verkleuren. Ook de takken lijken wat houterig in vergelijking met de andere. Ik vroeg me af wat dit kan zijn. Het heeft de laatste tijd veel geregend. Zou dit de oorzaak kunnen zijn of moet ik ergens anders aan denken?

Gr. Jordy
dinsdag 10 augustus 2021 - 15:18
Tuinprins

Tuinprins

Te nat zou een oorzaak kunnen zijn dat het blad wat roodachtig begint te worden.

Dat de stengels van Hedera houterig beginnen te worden is normaal, gebeurt bij de ene plant wat eerder dan bij de andere.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 11 augustus 2021 - 06:32
Jordyvd

Jordyvd

Dank voor je reactie. Overleeft een herdera dit normaal gesproken wel? Of moet ik bang zijn dat deze dood gaat?
donderdag 12 augustus 2021 - 06:36
Tuinprins

Tuinprins

Dat is zo niet te zeggen. Als de plant constant te nat staat dan zal die dat vermoedelijk niet overleven (of blijven kwijnen).

Gegroet, de tuinprins.
vrijdag 13 augustus 2021 - 06:03
Jordyvd

Jordyvd

Ik heb een foto van de situatie gemaakt. Een herdera die er naast staat, krijgt dezelfde symptomen. oh het ook een ziekte kunnen zijn? Ik heb een foto van het blad bijgevoegd

Bloemen & Planten

donderdag 19 augustus 2021 - 15:06
Jordyvd

Jordyvd

Foto 2

Bloemen & Planten

donderdag 19 augustus 2021 - 15:06
Tuinprins

Tuinprins

Zie ik niet aan voor een ziekte. Bladvlekkenziektes komen voor bij Hedera maar die zien er totaal anders uit dan op bovenstaande foto's. Meest waarschijnlijke is dat de plant de afgelopen tijd te nat heeft gestaan.

Een andere mogelijkheid kan het relatief koele weer van de afgelopen tijd zijn. Bij koud weer in de winter krijgt Hedera ook een paarsrode zweem over het blad. In het voorjaar verdwijnt dit weer.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 19 augustus 2021 - 16:52
Jordyvd

Jordyvd

Dit stelt mij toch wel gerust. Bedankt!
vrijdag 20 augustus 2021 - 07:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).