menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hedera bemesten

Ga naar meest recente reactie

Jordyvd

Jordyvd

Hoi allemaal,

Binnenkort wil ik de hedera gaan mesten en ik vroeg mij af of dit ook met gedroogde koemest kan? Ik weet dat dit voornamelijk een bodemverbeteraar is, maar ik lees ook dat er een aantal NPK's in zitten. Zou dit kunnen? En hoeveel moet ik dan ongeveer per strekkende meter gebruiken? (Helaas kan ik dit nergens terugvinden)

Gr. Jordy
maandag 21 maart 2022 - 19:43
Peterplant

Peterplant

Koemest is inderdaad eigenlijk geen mest , maar gewoon koeienpoep en dat eten planten niet. Het moet eerst door het bodemleven verteerd worden, wat een maand of 2, 3 duurt. Door de activiteiten van het bodemleven en door de organische stof wordt de grond verbeterd. Als de koeienpoep verteerd is komen langzaam maar zeker de in de mest opgeslagen voedingsstoffen vrij.
Dat zijn maar kleine beetjes, dus je moet veel koemest gebruiken om voldoende voeding te geven. Reken op zeker 5 kilo gedroogde koemest per 10 vierkante meter.
Je hoeft niet bang te zijn voor verbranding of verzuring.
maandag 21 maart 2022 - 21:21
WiPe

WiPe

De hoeveelheid die je moet geven, is afhankelijk van wat al in de grond zit. Bemestingsadvies zonder de voedingstoestand van de bodem te kennen, is niet ernstig.
dinsdag 22 maart 2022 - 00:03
Peterplant

Peterplant

Nog nooit een koe bemestingsadvies voor de bodem in zien dienen????
dinsdag 22 maart 2022 - 13:19
WiPe

WiPe

Tegen zo'n argumenten valt niets meer in te brengen.
woensdag 23 maart 2022 - 08:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).