menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Begonia

Ga naar meest recente reactie

dummy2

Dummy2

Beste forumleden.
Volgend jaar zou ik mijn begonia's willen voortrekken in potten . Maar na de vorst deze potten ingraven in de tuin.De begonia's worden max. 25 tot 30 cm. hoog.
Kan iemand mij zeggen welke potmaat daarvoor het beste geschikt is voor één bol. Ik weet ook dat hoe groter hoe beter is, maar wat is een "Redelijke maat" ?
Dank u.
Dummy2
zaterdag 20 juli 2024 - 12:31
deHaan

DeHaan

In een pot van 20cm doorsnee zet ik 3 knollen maar je kan er ook 1 inzetten.
Het steekt niet zo nauw.
zaterdag 20 juli 2024 - 14:32
dummy2

Dummy2

Bedankt DeHaan. Maar zet je deze dan ook met pot in de volle grond ?
zondag 21 juli 2024 - 09:30
Marianne v

Marianne v

Let op welke begonia 's het zijn ; ik heb twee hangbegonia's Santa Cruz en San Francisco, vorig jaar gekocht als knolletjes van 5 CM doorsnede. Toen ik ze vorig jaar voor de winter uithaalde , waren de op die enkele maanden uitgegroeid tot 13 CM doorsnede.
Meestal loopt het niet zo een vaart maar van deze spectaculaire groei stond ik toch versteld.dus zorg dat je pot groot genoeg is
zondag 21 juli 2024 - 16:10
dummy2

Dummy2

O.k Marianne v, zal er op letten. Ik heb dit ook al ondervonden, maar met potten van 20 cm zal ik wel goed zitten denk ik.
zondag 21 juli 2024 - 18:00
deHaan

DeHaan

Ik zet ze niet in de volle grond, dan zou ik de knollen in een bakje leggen gevuld met potgrond en zo voortrekken en daarna in de volle grond zetten.
maandag 22 juli 2024 - 09:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).